El servei, totalment gratuït, ha permès oferir atencions personalitzades i una desena de formacions en finançament i previsió econòmica amb l’objectiu que els nous empresaris/àries puguin tirar endavant els seus projectes.
19 de gener de 2021
L’Àrea d’Empresa i Emprenedoria de DinàmiG, l’Ajuntament d’Olot i AGOE, Associació Gironina d’Orientació Empresarial, porten a terme des del 2011 un servei de mentoria enfocat a les persones emprenedores i empresaris/àries de la ciutat i la Garrotxa que necessitin suport i ajuda per desenvolupar les seves idees de negoci o potenciar els seus projectes empresarials.
La iniciativa que ja ha assolit un gran èxit en el transcurs d’aquests anys, es basa en l’organització d’espais comuns entre les persones emprenedores que han acabat d’iniciar els seus projectes o bé empresaris/àries que tenen la seva empresa en marxa des de fa temps i volen comptar amb l’experiència de directius i empresaris jubilats d’àmplia trajectòria per a què puguin assessorar-los i ajudar-los. La idea és que aquests emprenedors i empresaris/àries puguin evolucionar, tirar endavant i consolidar les seves idees de negoci a través del coneixement d’aquests experts que encara continuen formant part del món empresarial de la comarca.
El projecte, totalment gratuït, se sol·licita a través del departament d’Empresa i Emprenedoria de DinàmiG. Actualment, consta de 6 mentors, experts en àmbits diversos com ara la producció, les finances, la gestió d’equipaments i manteniment, les compres o àmbit jurídic. Aquests experts també són membres del Jurat dels Premis 100% Emprenedors i alguns d’ells són ponents de la formació que anualment s’organitza a la FES, orientada a les persones emprenedors. Des del 2019 s’han portat a terme diverses atencions especialitzades i 10 formacions en finançament i previsió econòmica.
El servei consta de diferents opcions que es personalitzen en funció dels usuaris/àries, aquests poden sol·licitar una trobada amb l’equip dels 6 mentors quan tenen un negoci ja engegat i tenen alguna inquietud concreta que voldrien compartir i rebre l’experta opinió dels seus membres, o bé aquelles persones empresàries que volen introduir una nova línia de negoci o reorientar-ho. Una altra possibilitat és sol·licitar una atenció específica en aspectes econòmics i financers, a la qual hi poden accedir tant persones que estan treballant el seu pla de negoci i volen aprofundir més en la qüestió econòmica, o bé tenen diferents alternatives financeres i volen saber quina s’escau millor al seu projecte.
Aquesta personalització pretén resoldre qüestions concretes i necessitats dels promotors d’activitats econòmiques. Pel que fa als seminaris de formació que realitzen, són de temàtica econòmica, previsió i gestió numèrica del negoci. I un altre seminari sobre finançament per al projecte.
Al llarg d’aquests anys, gran part de les peticions han estat d’empreses de serveis, de producció i venta, artesania... que, en créixer els seus negocis, necessitaven assessorament per disposar de noves formes de gestió organitzativa, econòmica i financera així com qüestions jurídiques i àmbits d’actuació.
La regidora d’Empresa de l’Ajuntament d’Olot, Gemma Canalias, destaca la importància d’aquest servei i més en aquests temps actuals, imprevisibles i incerts. “D’aquí la voluntat de continuar impulsant-lo, fent-ne més difusió arreu de la ciutat. Disposar del suport d’una persona amb àmplia, llarga i exitosa trajectòria perquè pugui acompanyar-te a l’hora d’establir els fonaments i tirar endavant el teu projecte suposa una gran ajuda per a molts joves emprenedors/es i ara encara més arran els efectes de la COVID-19”, assegura.