Durant els mesos de juliol i agost els hotels de la ciutat s’han mogut entre el 55,9 i el 73% de la seva capacitat i s’han atès més de 6.000 persones a l’Oficina de Turisme de la ciutat, un 32,1% més que l’any passat. Un any més, Olot es consolida com a destinació de natura per al turisme interior, espanyol i també europeu.
10 de setembre de 2021
Increment del nombre de visitants i estades més llargues als hotels, pensions, apartaments, albergs i càmpings d’Olot. L’Oficina de Turisme d’Olot ha registrat bones xifres d’ocupació hotelera durant aquests mesos de juliol i agost. Pel que fa a la seva procedència, enguany s’ha tornat a detectar un augment del nombre de visitants procedents de l’àrea metropolitana de Barcelona, que s'ha convertit en el perfil majoritari dels turistes que han passat les vacances a la capital de la Garrotxa, seguit del turisme espanyol (principalment de la comunitat valenciana, el País Basc i Aragó) i l’europeu.
Pel que fa al perfil de visitant, la gran majoria són famílies i parelles que, principalment, escullen Olot per conèixer el seu patrimoni natural, visitar el volcà Montsacopa, fer senderisme, descobrir les rutes, els itineraris de vies verdes així com gaudir del comerç local i la restauració i, sobretot, veure La Fageda.
Tal com va succeir l’estiu del 2020, un any més les afectacions i normatives per la pandèmia, les restriccions de mobilitat i les recomanacions d’evitar Catalunya per part d'alguns països europeus han fet minvar el nombre de turistes internacionals i d’Europa.
No obstant això, els visitants que han optat per Olot han allargat les seves estades passant 4 o més nits en algun dels establiments de la ciutat. Els dies de més ocupació s’han concentrat en les primeres tres setmanes d’agost, concretament durant aquests dies les ocupacions han superat el 90%.
En aquest sentit, durant aquests mesos l’Oficina de Turisme d’Olot ha atès 6013 persones, 2.000 més que l’any passat. Una xifra que suposa un augment del 35,5% respecte del mateix període del 2020. D’aquestes visites, la gran majoria han estat de forma presencial, seguides del telèfon, Whatsapp, correu electrònic i correu postal.
Pel que fa al web de Turisme Olot turismeolot.cat; durant el mes d’agost es van rebre 5.856 sessions amb un total de 13.350 pàgines vistes, unes xifres uns punts superiors a les registrades l’any passat per aquestes mateixes dates.