APROVATS ELS NOUS AJUTS PER A LES ACTIVITATS AFECTADES PER LA COVID-19
APROVATS ELS NOUS AJUTS PER A LES ACTIVITATS AFECTADES PER LA COVID-19 El ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dijous aprova les noves ajudes de reactivació econòmica, que es podran començar a demanar a mitjans de desembre
 

El Ple de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dijous 19 de novembre porta per a la seva aprovació la nova línia d’ajuts per a les activitats econòmiques afectades per la COVID-19. Aquesta nova convocatòria d’ajudes compten amb una partida de 335.000 euros i van dirigides als establiments que s’han vist obligats a tancar durant la segona onada de la pandèmia i als negocis que han reduït la seva facturació en més del 80% els darrers 5 mesos. Els nous ajuts han comptat amb el vot a favor de l’equip de govern de JuntsxCat, ERC i la CUP i l’abstenció del PSC.

Aquestes dues noves ajudes formen part de les 122 accions del Pla de Reactivació Econòmica i l’Ocupació d’Olot i es complementen amb l’aportació de 131.000 euros destinats al suport social a situacions de vulnerabilitat econòmica i 34.000 euros més per a altres actuacions per fer front a la COVID-19. En total, l’Ajuntament d’Olot destinarà una partida 500.000 euros provinents de recursos propis. 

L’AJUT 1.000 i 3.000 – que són compatibles amb qualsevol altra convocatòria- es podran sol·licitar a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot a partir de mitjans del mes de desembre (després de la seva publicació oficial). La previsió és que la tramitació sigui directe i àgil, es concedeixin abans d’acabar l’any i l’ingrés es realitzi al gener de 2021.

·         L’AJUT 1.000 | S’adreça al sector de l’hostaleria, els centres d’estètica, les activitats extraescolars i els gimnasos, que han hagut de tancar d’acord amb les mesures per evitar la propagació del coronavirus en aquesta segona onada de la pandèmia. L’import de l’ajut serà de 1.000 euros.

 

·         L’AJUT 3.000 | S’hi podran acollir les activitats que, tot i que no han estat obligades a tancar, han vist reduïda la seva facturació en un mínim d’un 80% en els últims 5 mesos, de juny a octubre del 2020. A tall d’exemple, l’ajuda està pensada principalment per a agències de viatges, locals d’oci nocturn i empreses vinculades al sector d’esdeveniments culturals. L’import de l’ajut serà de 3.000 euros.

 

Aquesta nova convocatòria se suma a l’AJUT OLOT 500 que l’Ajuntament d’Olot va obrir el passat mes de maig i a través del qual es van destinar un total de 186.500 euros a 373 empreses, negocis, autònoms i activitats econòmiques de la ciutat afectades per la crisi de la COVID-19.  

Amb la partida de 500.000 euros aprovada en el ple d’aquest dijous, l’Ajuntament d’Olot ja ha destinat 2.000.000 euros de recursos propis a campanyes, programes i projectes per fer front a la crisi de la COVID-19.

Consolidació dels espais de degustació i ampliació de les terrasses

Seguint amb la voluntat d’impulsar la reactivació econòmica i donar suport als comerços i establiments de restauració afectats per la crisi de la COVID-19, l’Ajuntament d’Olot també ha aprovat inicialment la tercera modificació de l’Ordenança Municipal per a la instal·lació de terrasses a Olot.

Aquest nou canvi preveu consolidar els nous espais de degustació que es van posar en marxa durant la pandèmia. Es tracta de punts de degustació permanents en establiments comercials que elaboren productes artesanals i que no disposen de llicència de bar o restaurant. Aquestes propostes de reactivació econòmica ja es van permetre com a mesura provisional durant la primera onada de la COVID-19 com a acció de suport als emprenedors. Disposaven de permís fins al 31 de desembre. Ara, amb les noves modificacions de l’ordenança, els restauradors i comerciants podran sol·licitar-ho i disposar-ne durant 8 mesos (temporada d’estiu), 4 mesos (temporada d’hivern) o anualment; segons la seva elecció.

Amb les restriccions marcades per l’estat d’alarma de la COVID, l’Ajuntament d’Olot va autoritzar l’ampliació de l’espai dedicat a la terrassa de prop d’una quarantena d’establiments i 5 negocis més se’ls va autoritzar perquè poguessin oferir aquest servei. Cinc establiments més van posar en marxa un espai de degustació a la via pública.

Un altre dels aspectes que introdueix el text fa referència als criteris específics per a les terrasses instal·lades a l’àmbit del PIAM del Nucli Antic. En els espais públics d’aquesta zona, les terrasses hauran de seguir els criteris detallats a cada projecte del ‘Pla de places del Nucli Antic’. Les terrasses d’aquest sector de la ciutat també hauran de centrar la seva activitat en una oferta basada en productes de qualitat, de proximitat o que constitueixi una oferta gastronòmica especialitzada. Una comissió d’experts formada per representants de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, de les entitats que integren el PIAM, del Consorci DinàmiG i un gastrònom de referència seran els encarregats de valorar cada petició. La consolidació d’aquests espais de degustació i ampliació de les terrasses ha comptat amb el vot favorable de l’equip de govern de l’Ajuntament d’Olot de JuntsxCat, el grup del PSC i l’abstenció d’ERC i la CUP.

Pacificació del trànsit al Nucli Antic d’Olot

Amb la voluntat de pacificar el Nucli Antic, el ple de l’Ajuntament també ha aprovat per unanimitat un seguit de canvis a l’ordenança de circulació amb l’objectiu d’impulsar una millor convivència entre els vianants i els vehicles dins del barri. 

Les accions passaran per reduir l’entrada de vehicles durant les franges horàries de més afluència comercial i concentrar aquestes entrades de vehicles de trànsit rodat durant les primeres hores del matí, com també a les primeres hores de la tarda. Els residents, les persones de mobilitat reduïda, els serveis d’emergències i els veïns que disposin de locals comercials, lloguers així com els familiars de gent gran podran accedir-hi en qualsevol moment, com fins ara.

Amb aquestes modificacions – consensuades amb el Consell de Barri, l’ACO i l’Associació de Veïns -  es vol potenciar una mobilitat més sostenible seguint l’afluència i els horaris comercials concentrant l’entrada i sortida de vehicles, camions i furgonetes. Aquesta nova ordenació posa els vianants al centre, prioritzant un passeig segur i de qualitat. 

Informe Síndic de Greuges 2019, modificació del reglament del mercat setmanal i altres aspectes del plenari d’Olot

El plenari del mes de novembre ha comptat amb la presència de l’adjunt general al Síndic de Greuges, Jaume Saura, que ha presentat l’informe de les actuacions dutes a terme a Olot el 2019. Segons l’informe, s’ha registrat una davallada de les queixes així com una reducció dels terminis de tramitació per part de l’Ajuntament d’Olot. En total, s’han comptabilitzat 4 queixes i 4 consultes per veïns i veïnes d’Olot, principalment vinculades a polítiques socials, salut, administració i polítiques territorials. L’informe complet es pot consultar a través d’aquest enllaç.

A part, el ple de l’Ajuntament d’Olot ha autoritzat l’acceptació de la Fundació Antic Hospital Sant Jaume com a mitjà propi de l’Ajuntament d’Olot, el Consell Comarcal de la Garrotxa i el Consorci d’Acció Social de La Garrotxa que permetrà que la fundació pugui prestar de forma directa un servei d’atenció a les persones. Aquest punt ha reunit la unanimitat del plenari.

Paral·lelament l'Ajuntament d’Olot també ha aprovat una modificació de crèdit per un import superior al milió d'euros que es destinaran al fons de reactivació econòmica, ajudes socials i la prestació de serveis relacionats amb la COVID-19 amb el suport de JuntsxCat, ERC, CUP i l’abstenció del PSC així com la creació d’un nou fons de contingència extraordinari per la COVID-19 2020-2021 dotat amb 441.454,38 euros per poder fer front a les necessitats de les famílies i activitats econòmiques amb el vot favorable de tots els grups i l’abstenció del PSC. Al mateix temps, també s’ha decidit aplicar part del romanent líquid de Tresoreria per a la reactivació del teixit social i empresarial de la ciutat i suport a les famílies i activitats afectades per la COVID-19 amb el vot favorable de JuntsxCat, ERC, la CUP i l’abstenció del PSC.

Al mateix temps, també s’ha donat llum verda a la modificació inicial del reglament del mercat setmanal d’Olot per a la millora de l’organització i el funcionament d’aquesta activitat. El punt, que ha comptat amb la unanimitat del plenari, preveu canvis en horaris, mobilitat i funcionament, ha estat proposat i impulsat pels tècnics i responsables de l’àrea de DinàmiG i els mateixos marxants. En aquest sentit, també s’ha aprovat definitivament el Pla Parcial del sector de les Fonts Polígon B després que el projecte no ha rebut al·legacions i ha comptat amb el vot favorable de JuntsxCat, ERC i el PSC i l’abstenció de la CUP.

El plenari també ha aprovat l'encàrrec de gestió a l'Incasol la comercialització de dues parcel·les del sector de La Guardiola amb el vot favorable de l'equip de govern i en contra de la resta de formacions. Al mateix temps, en matèria d’urbanisme, ha donat compte de l'aprovació definitiva de la modificació de la trama urbana consolidada d'Olot.

Pel que fa a l’àmbit de l’Ordenança Municipal de Residus d’Olot, el plenari de l’Ajuntament d’Olot també ha actualitzat aquesta normativa que preveu un enduriment de les sancions a les persones que abandonin andròmines a la via pública i no utilitzin de forma correcta el servei de recollida amb els vots a favor de l’equip de govern de JuntsxCat, ERC, l’abstenció del PSC i la CUP. D’altra banda, el ple també ha aprovat per unanimitat que Olot s’adhereixi a la Xarxa Local Sitmun – Vespa Asiàtica de la Diputació de Girona per al compartiment d’informació i control de l’expansió d’aquesta espècie invasora.

Pel que fa a les mocions, el ple d’Olot ha aprovat per unanimitat la moció presentada pel grup d’ERC amb motiu del 25 de novembre, dia internacional contra la violència envers les dones i no s’ha aprovat la moció presentada per la CUP per impulsar un model públic únic a les residències i en l’atenció de la gent gran. La moció ha rebut el vot contrari de l’equip de govern i favorable de la resta de grups.



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat