UN 16% MÉS DE PERSONES ATESES EN EL PRIMER ANY DE LA NOVA OFICINA DE TURISME
UN 16% MÉS DE PERSONES ATESES EN EL PRIMER ANY DE LA NOVA OFICINA DE TURISME 9 de cada 10 visitants qualifica d’excel.lent l’atenció rebuda



Aquest 18 d’octubre, coincidint amb la diada de Sant Lluc, se celebra un any de la inauguració de la nova oficina de turisme d’Olot. Es va apostar per un canvi d’ubicació a un emplaçament més cèntric de la ciutat i també per un sistema d’informació adaptat al segle XXI donant més protagonisme a l’espai, la tecnologia i l’atenció personalitzada.

 

Durant aquest primer any al nou espai situat al carrer Francesc Fàbregas s’han atès un total de 24.433 persones, xifra que representa un augment del 16% respecte el mateix període de l’any anterior. La procedència dels turistes ha estat majoritàriament de Catalunya (56,6%), sobretot de les comarques de Barcelona, i també d’Europa (23,3%) amb França, Països Baixos i Alemanya al capdavant. En menor percentatge trobem els visitants procedents de l’Estat Espanyol (17,4%), destacant el País Valencià, Euskadi i Madrid com les comunitats d’on rebem més visitants.

 

El regidor de Promoció Estanis Vayreda ha explicat que “amb la nova ubicació de l’Oficina preteníem que donar-li més visibilitat i aconseguir atendre més gent i les dades quantitatives i qualitatives que avui presentem ho demostren. Per això n’estem satisfets”. I és que a part d’unes bones dades quantitatives, també s’ha valorat d’excel·lent l’atenció al visitant oferta a la nova oficina, tal i com ho reflecteix un estudi realitzat al llarg dels últims mesos a través del qual s’han valorat aspectes com la ubicació i espai de l’Oficina; el temps d’espera abans de ser atès; el tracte rebut; la qualitat de la informació oral i impresa, entre d’altres.

 

Aquests bons resultats de la nova Oficina de Turisme d’Olot s’han traduït també amb dades recollides d’impacte turístic a la ciutat. Pel que fa als allotjaments de la ciutat, durant aquest primer any de funcionament de la nova oficina, la mitjana d’ocupació ha estat del 53,2% la qual cosa ha representat un increment de 7,3 punts respecte l’any anterior. Per la seva banda, una altra dada que confirma l’atractiu turístic d’Olot i la Garrotxa són les dades de trànsit de vehicles pels túnels de Bracons direcció a Olot. Durant aquest darrer any, que coincideix amb el funcionament de la nova oficina de turisme, s’ha registrat un 8% d’augment de trànsit de vehicles respecte el mateix període de l’any anterior.

 

En definitiva, dades que confirmem una molt bona temporada turística a la ciutat a l’inici de la temporada de tardor, estació estrella pel que fa al turisme en tota la comarca de la Garrotxa.



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat