UN ESPAI DE COWORKING AL NUCLI ANTIC
UN ESPAI DE COWORKING AL NUCLI ANTIC Es situarà a l’antic local de Magatzems Guitart, conegut com Can Nyera, i permetrà donar cabuda a projectes emprenedors



La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olot d’aquest dijous ha adjudicat el lloguer d’un local per destinar-lo a un espai de coworking. Es tracta dels Magatzems Guitart, situats al número 5 del carrer de l’Aigua.  La popular botiga de Can Nyera, que va tancar les seves portes l’any 2.000, es convertirà en un espai per a emprenedors agafant el relleu de la família Guitart que va convertir el local en un dels comerços de referència de la ciutat. “Volem recuperar l’esperit emprenedor de Can Nyera en un local per a professionals, que ens ajudi a retenir talent i, alhora, dinamitzi el Nucli Antic” ha assegurat a la presentació d’aquest matí el regidor de Promoció Econòmica Estanis Vayreda.

 

El 7 de novembre de 1952 va obrir els seves portes els Magatzems Guitart al carrer de l’Aigua número 5 d’Olot. La botiga de venda de teixits estrenava local que, fins al moment, havia tingut a l’altre costat del carrer. S’hi podien trobar peces de roba de tots els preus i qualitats unes instal·lacions que, a més de la sala de vendes principal, es caracteritzava pels grans aparadors de l’entrada.

 

L’espai, que va tancar les portes fa 18 anys com a comerç de roba a peces, viurà en els propers mesos un seguit de reformes que han de permetre convertir-lo en un espai de treball obert i polivalent, que podrà donar cabuda a una  quinzena de professionals d’Olot i comarca. Amb 175m2 de superfície constarà d’un espai de treball compartit, a més d’una sala de reunions i un petit office que alhora esdevindrà també el lloc de reunió per a grups més reduïts.  Un centre pensat per a tots aquells i aquelles  professionals que puguin dur a terme la seva activitat en un centre d’aquestes característiques i que estiguin disposats a compartir l’equipament  i  per tant els costos, i que sobretot valorin les possibilitats que els pot oferir la possibilitat d’establir col·laboracions amb altres professionals.

 

L’Ajuntament serà el responsable de la rehabilitació i l’equipament del local, però es seleccionarà a través d’un concurs, l’empresa o entitat privada perquè es faci càrrec de la gestió i dinamització,  treballant de manera molt coordinada amb l’Àrea d’Empresa i Emprenedoria de DinàmiG.

 

Aquesta empresa o entitat gestora serà responsable de les despeses que ocasioni l’activitat que es porti a terme, del manteniment i reparacions que comportin el seu us, dinamitzar l’espai i també serà qui repercutirà el cost entre totes les empreses que s’hi ubiquin i per altra banda, serà la que liquidarà un cànon a l’Ajuntament que li servirà per cobrir la despesa de lloguer de l’espai.

 

L’objectiu és dur a terme iniciatives que permetin a més de d’afavorir  la realització de projectes compartits entre els/les professionals que s’hi ubiquin, promoure projectes en coordinació amb empreses de la comarca ja consolidades. Es pretén que l’espai esdevingui un centre que integri professionals de diferents especialitats, on poden contactar les empreses de la comarca per contractar els serveis que necessitin.

 

L’Ajuntament d’Olot encarregarà la redacció del projecte per condicionar les instal·lacions de Can Nyera com a espai de coworking. Els treballs és previst que comencin aquesta tardor i que estigui en funcionament a principis de 2019.

 

La creació d’un espai de coworking neix de la unió de dos objectius: d’una banda, d’oferir un espai de treball per emprenedors i emprenedores de la comarca que els faciliti la creació de xarxa i els permeti créixer i, de l’altra, de la voluntat de revitalitzar el nucli antic d’Olot a partir del treball realitzat en el marc del PIAM.  



imprimir
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax 972 27 91 08 - 17800 OLOT - a/e: atencioalciutada@olot.cat