El 2 d'octubre de 2016 va entrar en vigor la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú que obliga a relacionar-se amb les administracions públiques exclusivament de manera telemàtica als col·lectius següents: persones jurídiques, professionals col·legiats, entitats sense personalitat jurídica, els representants d'aquests col·lectius, i tots els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.
No estan obligats a efectuar la tramitació electrònica les persones físiques, encara que es recomana utilitzar aquests canals.
Depenent del tipus de certificat que vulgui, es pot obtenir de vàries maneres:
Per poder realitzar els tràmits correctament, és necessari desactivar el bloqueig de les finestres emergents:
Firefox
Chrome
Microsoft Edge
Safari (Mac)
Safari iOS (iPhone o iPad)
OAC 360 | Oficina Digital d'Atenció al Ciutadà
L’Ajuntament d’Olot posa a disposició dels ciutadans un servei d'assistència telefònica per donar suport a la tramitació electrònica que s'anomena OAC 360, l'Oficina Digital d'Atenció al Ciutadà.
El servei permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot. L’objectiu d'aquest servei és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències, dubtes, qüestions o consideracions amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma totalment àgil i eficient.
| Com s'hi pot contactar?
Per telèfon: 872 220 089
Per correu electrònic: suport_eadministracio@olot.cat
Horari: De dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Els dies 24 i 31 de desembre de 8 a 15 h.
Demanar que et contactin: En cas d'estar interessat o interessada pots demanar que els tècnics et contactin a través del servei TRUCA'M, omplint aquest formulari.
| Quin tipus de consultes es poden realitzar?
Procediments per a la presentació d’instàncies electròniques, ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques, inscripcions telemàtiques, entre moltes d’altres.
El servei inclou la connexió remota a l'ordinador del ciutadà que faci la consulta, únicament quan sigui necessari i per a la resolució satisfactòria de la incidència; sempre sota autorització expressa de l'usuari o usuària.
| Quina tipologia de serveis no inclou?
No s’inclou atenció a problemes tecnològics dels equips o dispositius que s'estiguin emprant la persona que fa la consulta com pot ser manca de connexió a internet, problemes amb el teclat o altres perifèrics que s'estiguin utilitzant.
Tampoc s’inclouen problemes no relacionats amb la relació telemàtica amb l’Ajuntament d’Olot com per exemple problemes amb el correu electrònic o altres eines ofimàtiques de l'usuari o usuària.