Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot
Requeriments i ajuda a la tramitació electrònica
Inici >

Qui ha de fer els tràmits electrònicament? 

El 2 d'octubre de 2016 va entrar en vigor la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú que obliga a relacionar-se amb les administracions públiques exclusivament de manera telemàtica als col·lectius següents: persones jurídiques, professionals col·legiats, entitats sense personalitat jurídica, els representants d'aquests col·lectius, i tots els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic.


No estan obligats a efectuar la tramitació electrònica les persones físiques, encara que es recomana utilitzar aquests canals.

Què necessito? 

  • Dispositiu: Són dispositius compatibles els ordinadors amb Windows, Linux, MacOs, i telèfons intel·ligents iOS i Android.
  • Navegador suportat: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
  • Certificat digital: L'Ajuntament d'Olot admet els certificats idCat mòbil, IdCAT, DNI-e, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre, Camerfirma i AC Firmaprofesional. Per la majoria de tràmits vinculats amb persones físiques recomanem fer ús de l'idCat mòbil.
  • Programa lector de documents PDF: Els navegadors actuals com el Chrome, Firefox o l'Edge permeten obrir els documents pdf, però es recomana el lector Adobe Acrobat, ja que els documents amb signatura electrònica no són interpretats correctament per aquests navegadors.

Com puc obtenir un certificat digital? 

Depenent del tipus de certificat que vulgui, es pot obtenir de vàries maneres:

  • idCAT mòbil: Totalment en línia. Només és necessari disposar de DNI (o NIE), tarjeta sanitària i telèfon mòbil. | Obtingui'l aquí.
  • IdCAT software: S'obté presencialment adreçant-se a una oficina autoritzada. Exemples d'oficines autoritzades són l'Ajuntament d'Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa.
  • FNMT: Se sol·licita en línia i, després d'acreditar físicament la identitat de la persona en una Oficina d'Acreditació com pot ser l'Agència Tributaria d'Olot, es pot descarregar el certificat. Més informació.
  • DNIe i DNI 3.0: Des de l'any 2006 tots els documents nacionals d'identitat expedits a Espanya són documents electrònics. A partir del 2015 s'expedeix el DNI 3.0 que permet identificar usuaris de dues maneres: amb un lector de targetes intel·ligents connectat a l'ordinador o amb tecnologia NFC apropant-lo a un telèfon intel·ligent o tauleta des d'on es farà el tràmit. Cal que el DNI 3.0 hagi estat activat i es disposi del codi PIN. Més informació.

Configuració del navegador 

Per poder realitzar els tràmits correctament, és necessari desactivar el bloqueig de les finestres emergents:

Firefox

  1. Dintre del navegador Firefox, clicar el botó de Menú situat a la part superior dreta Fx57Menu i escollir Opcions
  2. Seleccionar el panell Privacitat & Seguretat.
  3. A la secció Permisos, desmarcar l'opció Bloca les finestres emergents per desactivar el bloquejador. 
  4. Si es vol mantenir activat el bloquejador de finestres emergents, cal afegir una excepció a https://tramits.olot.cat.

 

Chrome

  1. Dintre del navegador Chrome, a la part superior dreta, feu clic a Més Més i, a continuació, Configuració.
  2. A Privadesa i seguretat, feu clic a Configuració del lloc web.
  3. Feu clic a Finestres emergents i redireccions.
  4. A la part superior, definiu l'opció com a Permeses o Bloquejades.

 

Microsoft Edge

  1. Dintre del Microsoft Edge fer clic als tres punts de dalt a la dreta i triar "Configuració".
  2. Fer clic a les tres línies que hi ha a l'esquerra de "Configuració"
  3. Triar la opció "Galetes i dades emmagatzemades"
  4. Baixar fins "Finestres emergents i redireccions", fer clic i desactivar el bloquejador.

 

Safari (Mac)

  1. Anar a https://tramits.olot.cat
  2. A l’app Safari del Mac, selecciona Safari > Preferències i, després, fes clic a “Llocs web”.
  3. Fes clic a “Finestres emergents”.
  4. Permetre per a tramits.olot.cat

 

Safari iOS (iPhone o iPad)

  1. Obri l'aplicació "Configuració" del seu dispositiu
  2. Anar a l'apartat Safari
  3. Desactiva “el bloquejador de Finestres emergents”.

 

 

 

Altres consideracions 

  • Per emplenar alguns formularis cal un programa lector de pdf’s, es recomana Acrobat Reader DC compatible amb Windows, Linux i Mac.
  • Si algun formulari no es visualitza correctament, es perque alguns navegadors web obren els documents pdf. S'ha de definir que sigui Acrobat Reader el lector de pdf's. 
  • Si no es visualitzen les signatures en un document signat electrònicament, es pel motiu anterior.
  • En cas que s'hagin d’annexar fitxers, aquests han de ser en format pdf i d’un pes màxim de 20MB.

 

Suport a la tramitació electrònica 

 

OAC 360 | Oficina Digital d'Atenció al Ciutadà


 

L’Ajuntament d’Olot posa a disposició dels ciutadans un servei d'assistència telefònica per donar suport a la tramitació electrònica que s'anomena OAC 360, l'Oficina Digital d'Atenció al Ciutadà.  

El servei permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot. L’objectiu d'aquest servei és facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics impulsats des del Consistori, resolent les incidències, dubtes, qüestions o consideracions amb què es puguin trobar durant les seves gestions i tramitacions de forma totalment àgil i eficient.

 

| Com s'hi pot contactar?

Per telèfon: 872 220 089

Per correu electrònic:  suport_eadministracio@olot.cat

Horari:  De dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Els dies 24 i 31 de desembre de 8 a 15 h.

Demanar que et contactin: En cas d'estar interessat o interessada pots demanar que els tècnics et contactin a través del servei TRUCA'M, omplint aquest formulari.

 

| Quin tipus de consultes es poden realitzar? 

Procediments per a la presentació d’instàncies electròniques, ús de plataformes de contractació, notificacions electròniques, inscripcions telemàtiques, entre moltes d’altres.

El servei inclou la connexió remota a l'ordinador del ciutadà que faci la consulta, únicament quan sigui necessari i per a la resolució satisfactòria de la incidència; sempre sota autorització expressa de l'usuari o usuària. 

 

| Quina tipologia de serveis no inclou?

No s’inclou atenció a problemes tecnològics dels equips o dispositius que s'estiguin emprant la persona que fa la consulta com pot ser manca de connexió a internet, problemes amb el teclat o altres perifèrics que s'estiguin utilitzant.

Tampoc s’inclouen problemes no relacionats amb la relació telemàtica amb l’Ajuntament d’Olot com per exemple problemes amb el correu electrònic o altres eines ofimàtiques de l'usuari o usuària.

 

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat