L’Ajuntament d’Olot ha tornat a acollir-se als Plans d’Ocupació cogestionats amb el Servei d’Ocupació de Catalunya donant feina a persones que es trobaven a l’atur i ampliant les seves competències i habilitats.
8 de febrer de 2021
L’Ajuntament d’Olot ha contractat 30 persones en situació d’atur per a la realització de tasques de neteja, control de contenidors i millora de l’entorn públic urbà així com suport en la recerca activa de feina. Gran part de la contractació d’aquestes places s’engloben dins dels programes d’experienciació laboral Treball als Barris i, en total, suposen una inversió de 624.000 euros.
D’una banda, des de principis de febrer han començat a treballar 6 peons de neteja extraordinària de la via pública i una supervisora de l’equip. El contracte, de 9 mesos, compta amb jornada parcial de 5 hores de dilluns a divendres.
Les persones contractades recolzen les tasques de les brigades municipals, encarregant-se de col·laborar en la neteja i manteniment de la ciutat, cura dels parcs infantils, neteja de mobiliari, façanes, senyalitzacions, retirada de deixalles, grafits, neteja d’embornals i fonts del nucli antic, control de contenidors, andròmines i residus a la via pública i la millora en general de l’entorn públic del Nucli Antic de la ciutat.
Conjuntament amb aquest projecte i dins el mateix programa de Treball als barris s’ha contractat a una persona de suport i acompanyament a l’Aula de Recerca de Feina de Mas Les Mates de DinàmiG. El nou membre de l’equip, que ja està en actiu, disposa d’un contracte de 9 mesos amb jornada completa de dilluns a divendres i s’encarregarà de facilitar un espai públic amb suport perquè les persones aturades puguin tenir accés a les noves tecnologies de manera gratuïta per buscar feina. Al mateix temps, donarà suport informàtic als usuaris d’aquesta aula oberta i ajudarà a totes les persones que requereixin assessorament o suport en la revisió del seu currículum, la creació de cartes de presentació, perfils en pàgines d’ocupació, perfils a les xarxes professionals o potenciació de la seva autonomia i coneixements administratius i del camp digital.
Per altra banda, a través del programa Treball i Formació, l’Ajuntament d’Olot també ha contractat a dues persones més per a tasques de neteja extraordinària arreu de la ciutat. En aquest cas el contracte és d’un any, amb jornada completa de dilluns a divendres, i inclou accions formatives per millorar les seves competències digitals bàsiques i habilitats comunicatives.
Aquests nous contractes se sumen a les accions del programa Treball i Formació COVID-19 iniciat el passat mes de novembre del 2020 a través del qual es va poder contractar les quatre noves agents cíviques que ja actuen arreu de la ciutat així com el nou tècnic de comercialització i difusió de l’aplicació Garrotxa Approp que des de desembre i fins al pròxim mes de juny s’encarrega de fomentar i potenciar el sector comercial de la ciutat a través del programa de Garantia Juvenil de Catalunya.
A més, els últims mesos també s’han sumat sis tècnics que han permès reforçar l’estructura del Servei d’Ocupació de DinàmiG Mas les Mates d’Olot.
Paral·lelament, està previst que aquesta primavera s’incorporin 8 peons de jardineria a més d’un supervisor d’equip dins del programa Treball als Barris ‘Redescobrim els espais verds del barri’.
En total, avui dia a Olot estan en marxa tots els programes d’experienciació amb un conjunt de 30 persones contractades per a la realització de 5 projectes.