Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Sessió informativa del Duprocim als principals agents vinculats amb emergències a la Garrotxa

Aquest dimecres el saló de plens de l’Ajuntament d’Olot ha acollit la primera sessió d’implementació del Duprocim que ha comptat amb la presència dels Serveis Territorials de Protecció Civil a Girona, Bombers, Mossos, SEM, ADF, Policia Municipal d’Olot, l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil d’Olot, Creu Roja, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, els Serveis Urbans i representants de les Àrees d’Urbanisme i Territori de l’Ajuntament d’Olot.

12 de juny de 2024


Aquest dimecres 12 de juny l’Ajuntament d’Olot ha acollit la primera presentació i sessió d’implementació del Duprocim, el Document Únic de Protecció Civil Municipal que recull tots els plans de protecció civil dels riscos que afecten al municipi i que té per objectiu preveure, gestionar i organitzar les actuacions a realitzar en cas que es produís una emergència a la ciutat.

La trobada d’aquest dimecres ha reunit representants dels principals cossos d’emergències de la Garrotxa així com dels agents que han col·laborat en la realització del Duprocim tals com: els Serveis Territorials de Protecció Civil a Girona, Bombers, Mossos, SEM, ADF, Agents Rurals, Policia Municipal d’Olot, l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil d’Olot, Creu Roja, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, els Serveis Urbans d’Olot, i representants de l’empresa de neteja a la ciutat i de les Àrees d’Urbanisme i Territori de l’Ajuntament d’Olot. La jornada forma part de les sessions formatives periòdiques que preveu el Duprocim així com s’inclou l’exercici de muntatge del centre d’acollida provisional que es va portar a terme amb èxit el passat 4 de maig.

Tal com marca la Llei de Protecció Civil de Catalunya, els municipis han de comptar amb aquest document; un element indispensable a l’hora d’accedir a subvencions i ajudes del Departament d’Interior. 

El Duprocim és un document dinàmic i viu, que cal actualitzar i treballar de forma periòdica, i revisar-lo cada 4 anys. Permet establir els protocols i marcs orgànics i funcionals de la ciutat a l’hora de prevenir i controlar riscos sobre les persones, els béns i el medi ambient. Paral·lelament, preveu quina ha de ser la resposta adequada, organitzada i conjunta a situacions d’emergència que passin a Olot així com marca els recursos humans i materials disponibles al municipi.

Es tracta d’un document organitzatiu i inclou una avaluació dels riscos i vulnerabilitats, i inclou una descripció geogràfica, hidrològica, d’orografia i padró exhaustiva designant responsabilitats i tasques en cas d’emergència. Preveu quina ha de ser la gestió en cas d’incendi forestal, inundacions, pluges intenses i llevantades, nevades, sismes, activitat volcànica, ventades i pandèmies a Olot.

A més, el Duprocim en cas d’emergència, disposa de tres fases d’activació: prealerta, alerta i emergència i inclou un directori telefònic i catàleg de mitjans i recursos municipals o privats disponibles.

 

| Podeu consultar el Duprocim d'Olot aquí.

 

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat