Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

El projecte +60 ofereix assessorament a persones amb dificultats per accedir a la jubilació

Més de 100 persones ja han pogut fer ús d’aquest servei que l’Ajuntament d’Olot va posar en marxa per persones aturades a partir de 60 anys per tal de fer-los un estudi de jubilació. 

11 de juny de 2024


Després de la bona acollida que ha rebut els darrers anys, l’Ajuntament d’Olot engega la novena edició del projecte +60. Seguint la línia iniciada, el projecte segueix oferint un servei més complet, amb l’objectiu d’assessorar a les persones de 60 anys o més que es troben amb dificultats a l’hora de poder-se jubilar.

Aquest darrer mes de maig, del total de persones aturades a Olot, gairebé el 37% d’elles són persones que estan a la franja dels 55 als 64 anys d’edat. Fins ara, més de 100 persones han pogut fer ús d’aquest servei que permet acompanyar els veïns i veïnes en aquesta nova etapa vital.

La gran majoria dels usuaris i usuàries del projecte +60 volten els 62 anys de mitjana i gran part desconeixien les possibilitats reals que tenien per accedir a la jubilació així com tampoc disposaven d’un càlcul aproximat de la pensió que els hi podria correspondre. D’aquí que, des de fa quatre anys, es va ampliar el servei i s’ofereix un estudi més complet.

 

Un projecte de suport i acompanyament

El projecte +60 va arrencar el 2016, s’adreça als majors de 60 anys empadronats a Olot, que es troben en situació d’atur, i que, tot i que han treballat durant molts anys, no disposen de la cotització suficient per poder accedir a la jubilació. També està pensat per aquelles persones que, disposant de jubilació, els manca informació.  

Amb el suport de la gestoria, en coordinació amb l’Àrea d’Ocupació de DinàmiG, s’encarrega de fer un estudi personalitzat de cada cas. D’aquesta manera, els sol·licitants podran disposar d’un informe de la situació actual i de les possibilitats de poder accedir a la jubilació així com el càlcul d’aquesta. En cas que es detectin carències de cotització, es quantificaran per tal que la persona conegui quines opcions té i pugui buscar solucions per resoldre la seva situació de la millor manera possible.

Les persones interessades es poden inscriure de forma presencial o en línia :

 

  • De manera presencial a l’OAC

Cal reservar cita prèvia a través de https://citaprevia.ubintia.com/olot/#nbb; des del web de l’Ajuntament d’Olot.

Juntament amb la sol·licitud de petició que caldrà omplir in situ a l’OAC, s’ha d’aportar la documentació següent:

  • DNI/NIE
  • Vida laboral actualitzada
  • Full d’inscripció a l’Oficina de Treball de la Garrotxa com a demandant d’ocupació
  • Certificat d’empadronament a Olot que es pot obtenir des de la OAC en el moment de fer la sol·licitud

 

  • En línia

Es pot fer en línia a través del següent enllaç: http://www.olot.cat/pl221/tramits/cataleg-de-tramits/id10351/projecte-60.htm

Un cop s’hagi accedit al web, caldrà descarregar el document de sol·licitud, omplir-lo i adjuntar-ho a la instància genèrica electrònica amb la resta de documentació sol·licitada.

Per iniciar el tràmit podeu fer clic aquí: https://tramits.olot.cat/OAC/SegExpStandalone.jsp?idioma=ca

 

| Per a més informació podeu contactar amb l’Àrea d’Ocupació de DinàmiG - Mas les Mates al telèfon 972 26 78 12 o bé consultar el web de DinàmiG.

 

 

 

  • +60
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat