Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Prova pilot del programa de Formació en Competències Digitals per a la gestió de negocis

El programa de formació s’iniciarà aquest 8 de març amb la participació de 10 activitats que rebran assessoraments personalitzats amb la voluntat de potenciar la seva transformació digital.

3 de març de 2022


La transformació digital és un procés que pot generar noves oportunitats de negoci i que, alhora, comporta un canvi en la cultura organitzativa de qualsevol activitat, impulsant la seva voluntat de continuar sent competitius. Basada en el concepte d’innovació a partir del coneixement, el que s’aconsegueix amb aquesta conversió digital és automatitzar processos, minimitzar costos i maximitzar l’eficiència. I és que, actualment, la digitalització és un dels camins principals per adaptar-se a les noves demandes i aspiracions del mercat laboral.

En els darrers anys, des de l’Àrea d’Empresa, Emprenedoria i Comerç de DinàmiG i l’Ajuntament d’Olot, i a través del treball conjunt i diari amb comerços i petites empreses de la ciutat, s’ha detectat la necessitat de millorar i potenciar la gestió digital dels negocis i l’existent manca d’eines i recursos per a fer-ho. Una necessitat que, a causa de la situació de pandèmia per la COVID-19, s’ha accentuat encara més.

És per aquest motiu que s’ha impulsat el Programa de formació en competències digitals per a la gestió del negoci. Es tracta d’una formació que té per objectiu acompanyar als propietaris en el procés de digitalització de la seva empresa perquè pugui ser de manera eficient, facilitant-los competències, eines i recursos digitals, així com donar-los-hi suport i assessorament personalitzat en funció de les diferents necessitats i prioritats de cadascun d’ells.

La formació d’aquest any serà una prova pilot que, si els resultats són positius, es proposarà que segueixi de manera continuada en el temps.

El programa consta d’una primera sessió grupal, en la qual es farà una presentació i una introducció dels conceptes bàsics de gestió empresarial i, posteriorment, es portaran a terme tres sessions individuals al mateix negoci de cada participant. La voluntat d’aquestes sessions tan personalitzades és poder respondre a les necessitats de cada activitat de forma directa i àgil. 

L’inici del programa de formació serà aquest dimarts 8 de març del 2022, amb 10 negocis participants, tots ells associats als seus respectius gremis: Associació de Comerciants d’Olot (ACO), Associació la Iera, Gremi de Perruquers d’Olot i Associació de Placers d’Olot.

 

Curs d’ofimàtica per als treballadors de les empreses del Pla de Poliger i Pla de Baix

L’acompanyament i formació en competències digitals que s’ofereix des de DinàmiG i la FES d’Olot també ha despertat interès en el camp de l’empresa industrial. Per això, des de DinàmiG es continua promocionant l’agrupament d’empreses ubicades a polígons d’activitat econòmica, on s’han constituït grups de treball mensual. Concretament és des d’aquests espais de col·laboració que s’ha detectat la demanda de formació per perfeccionar les destreses digitals dels treballadors.

Per donar resposta a aquesta necessita i per iniciativa de les empreses del Pla de Poliger (Sant Jaume de Llierca) i el Pla de Baix (Olot), s’està realitzant actualment un curs d’Excel avançat obert només les empreses situades en aquests espais. La formació ha estat assessorada per l’Àrea d’Empresa de DinàmiG i la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot (FES), i s’imparteix com una formació in company per l’Institut Bosc de la Coma i el seu departament d’Informàtica.

Es tracta d’un curs de 12 hores, iniciat per un primer grup de treball aquest dilluns 28 de febrer, i un segon grup que començarà el dijous 24 de març. En total hi participaran uns 25 treballadors i treballadores de les empreses Sacopa, Poltank, Olot Meats, Pagès Valentí i Plastecca.

 

_1_.png 

  • Competències_1_1
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat