L’Ajuntament d’Olot ha aprovat les bonificacions per a habitatges ubicats en sòl rústic i en domicilis amb tots els membres de més de 70 anys.
12 de maig de 2023
Després de l’aprovació de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olot, ja es poden presentar les sol·licituds de la reducció de la taxa d’escombraries i clavegueram per a majors de 70 anys i per a habitatges ubicats en sòl rústic.
A partir d’avui i fins al 15 de juny les persones interessades poden realitzar aquests tràmits que caldrà gestionar a través de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament d’Olot. Recordar que, en cas de gestionar-ho presencialment, és necessari demanar cita prèvia a través d’aquest enllaç: citaprevia.olot.cat.
Reduccions per a majors de 70 anys
Per acollir-se a la reducció de la taxa d’escombraries per a majors de 70 anys cal complir amb els següents requisits:
Famílies d’un sol membre: 1,56 vegades el S.M.I, és a dir, 23.587,20 €
Famílies de més d’un membre: 1,95 vegades el S.M.I, és a dir, 29.484 €
Per unitats familiars amb algun membre amb un grau de discapacitat igual o major del 45% i/o tingui un grau de dependència II o III.
Famílies d’1 sol membre: 2,028 vegades el S.M.I, és a dir, 30.663,36 €
Famílies de més d’1 membre: 2,535 vegades el S.M.I, és a dir, 38.329,20 €
Pel primer membre 20.000 €
Pel segon membre 15.000 €
A partir del tercer membre 10.000 €
Pel que fa a la documentació acreditativa, és necessari acompanyar la petició de reducció de la taxa amb tot un conjunt de documents acreditatius com l’original i còpia del NIF o NIE vigent de tots els membres de la unitat familiar, l’original i còpia del carnet de família monoparental o nombrosa, en el cas que sigui necessari així com el certificat de discapacitat.
Reduccions per als habitatges en sòl rústic
Pel que fa a la sol·licitud de reducció de la taxa d’escombraries d’habitatges situats en sòl rústic, es podrà bonificar fins a un màxim del 30% en el cas que a la finca s’hi duguin a terme activitats agrícoles, ramaderes, per la naturalesa concreta de les instal·lacions ubicades a l’immoble o per les característiques del servei. En tots els casos previstos, caldrà presentar la documentació acreditativa. Les sol·licituds també es podran realitzar del 15 de maig al 15 de juny.
Es pot contactar amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a través del telèfon 972 27 91 00 i presencialment, a la planta baixa de l’Ajuntament d’Olot, situat al C. Bisbe Guillamet, 10. Els seus horaris són de dilluns a dijous de 8 a 17.30 h ininterrompudament i divendres de 8 a 14 h.
En aquest sentit, per tramitacions electròniques, també es pot contactar amb l’OAC 360º, el servei d’assistència telefònica gratuïta per ajudar a la ciutadania i a les empreses en la gestió dels tràmits electrònics. Permet l’acompanyament en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot. L’objectiu és el de facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics, assessorant, acompanyant i resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les gestions i tramitacions.
Es pot contactar a través del telèfon 872 220 089 o a través del correu electrònic: oac360@olot.cat. L’horari és de dilluns a divendres, de 8 a 20 h.