L’Ajuntament d’Olot ha obtingut 1,5 MEUR per dinamitzar i enfortir el comerç local gràcies a una subvenció de fons Next Generation EU. La Direcció General de Comerç de la Generalitat ha visitat avui Olot per mostrar el suport al projecte -un dels únics quatre que s’han concedit a tot Catalunya- i reiterar el compromís amb l’obtenció d’aquests programes per part de les empreses, associacions i ens locals.
5 de setembre de 2023
El Director General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Jordi Torrades, ha visitat aquest dimarts 5 de setembre Olot per conèixer el projecte ‘Dinamització comercial, turística i urbana’.
L’Ajuntament d’Olot ha obtingut 1,5 MEUR de la convocatòria d’ajuts de la Secretaria d’Estat de Comerç per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat amb els fons Next Generation EU. Junt amb la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, Agnès Russiñol; la presidenta de l’Associació de Comerciants d’Olot, Anna Planella, el president de l’Associació de Placers del Mercat d’Olot, Jordi Vilarrasa, la regidora d’Ocupació, Empresa i Comerç d’Olot, Gemma Canalias, i l’alcalde d’Olot, Josep Berga, ha pogut conèixer de primera mà les 18 actuacions de millora que inclou el projecte, un dels únics quatre de Catalunya que s’han seleccionat de tot Catalunya.
Entre les actuacions programades destaquen les que aposten per la digitalització i difusió del sector comercial. En aquest àmbit s’inclouen mesures per continuar potenciant l’aplicació que fomenta la compra de proximitat, el Garrotxa Approp, amb el desenvolupament de noves funcionalitats que, per exemple, permetran promoure la sostenibilitat, així com incorporar la possible venda en línia als comerços i establiments adherits, i la sincronització amb la pàgina web. Actualment un centenar d’establiments i 9.400 proppers utilitzen el Garrotxa Approp, per on ja han circulat més de 6 MEUR.
Una guia digital de suport al comerç, campanyes de difusió comercial i turística de la ciutat i la creació d’una plataforma digital d’anàlisi de dades que ajudi a conèixer els usos dels consumidors i permeti adaptar l’oferta a les necessitats actuals, són altres de les accions d’innovació del comerç incloses en aquesta convocatòria.
La peatonalització del carrer Antoni Llopis i Hospici, les actuacions de millora de la plaça Mora amb la restauració de la font, la instal·lació de sistemes eficients d’il·luminació que facilitin les eines i assessorament per a l’eficiència energètica dels comerços i un projecte de valorització són de les mermes del Mercat són altres dels projectes que es tiraran endavant aquests propers mesos.
La iniciativa té per objectiu millorar la competitivitat i modernització del sector, potenciant el caràcter i els singularitats del comerç local olotí i del centre de la ciutat. Les actuacions es focalitzen a l’eix de la Plaça Mercat i el Museu de la Garrotxa fins a la Plaça del Carme amb la voluntat que esdevingui un pol d’atracció per a la dinamització del centre històric.
La visita de la Direcció General de Comerç de la Generalitat i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya de donar suport a les associacions, entitats i empreses per tal d’obtenir fons europeus Next Generation per a projectes de millora.