Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

S’estrena el casal volcànic de l’Espai Cràter amb les places exhaurides

Durant set dies, infants d’entre 6 i 12 anys faran experiments científics, manualitats, jocs i excursions sobre ciència i lleure. Aquest Nadal l’Espai Cràter també ha programat un cicle de cinema familiar, amb quatre propostes dedicades al planeta Terra.

27 de desembre de 2023

Aquest dimecres, 27 de desembre, l’Espai Cràter ha estrenat el casal volcànic. És la gran novetat d’aquest Nadal al centre olotí i la resposta ha estat molt positiva, exhaurint les places abans de començar. L’activitat s’adreça a infants d’entre 6 i 12 anys i es farà del 27 al 29 de desembre i del 2 al 5 de gener.

En aquesta activitat de ciència i lleure, els nens i nenes descobriran la ciència que hi ha al voltant dels nostres volcans a través d’experiments científics, manualitats, jocs i excursions.

El primer dia de casal ha començat amb jocs de benvinguda i coneixença. Tot seguit, els infants han pogut visitar l’exposició de l’Espai Cràter i aprendre sobre els volcans de la Garrotxa i del món. Després d’esmorzar, a l’Aula Bufador han fet experiments per descobrir com és l’interior de la Terra i s’han pogut endur una maqueta a casa. Cada dia del casal estarà dedicat a una temàtica diferent relacionada amb els nostres volcans.

Els infants s’han pogut apuntar per dies esporàdics o bé agafar el paquet de tots els dies. Comencen a 2/4 de 9 del matí i acaben a la 1 del migdia o a les 3 de la tarda, en funció de si es queden a dinar o no.

“Planeta Terra: el millor regal”, cinema gratuït i amb missatge

L’altra proposta per a les vacances de Nadal a l’Espai Cràter és un cicle de cinema familiar i gratuït format per quatre pel·lícules: dues d’acció real i dues d’animació. Sota el títol “Planeta Terra: el millor regal”, petits i grans aprenen la importància de cuidar i respectar el planeta, de manera divertida i fàcil.

En les pel·lícules d’acció real es veuran dues històries plenes d’amor i respecte pels animals que viuen a la natura i que, per alguna raó, necessiten puntualment la cura i l’aprenentatge de les mans i l’esperit dels més petits. Les cintes d’animació posen en relleu la memòria dels familiars que ens han precedit i la importància de cuidar l’entorn, evitant les deixalles als boscos, on viuen milers d’animalons.

El cicle va començar dissabte passat amb la projecció d’Hermanos del viento i continua amb Al sostre del món (Dj 28/12), Amics per sempre (Ds 30/12) i Bikes (Dc 3/01). Totes les sessions comencen a 2/4 de 5 de la tarda, a la Sala Magma, i compten amb la introducció del comissari del cicle, Jordi Teis. No és necessària reserva prèvia.

Durant el Nadal el centre de referència en volcans, ciència i societat també ofereix les visites guiades a l’Espai Cràter i al volcà del Montsacopa que es duen a terme de forma regular, amb una programació més àmplia. Podeu consultar més informació sobre la programació a espaicrater.cat/activitats.

• F_7_