L’Associació de Comerciants d’Olot, l’Associació de Placers, l’Associació de Creadors - la iera i l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa impulsen amb l’Ajuntament d’Olot una nova campanya per promoure la compra de proximitat. Per segon any consecutiu, s’emprèn aquesta iniciativa per posar en valor l’experiència de cada compra/degustació en el comerç local i la importància que aquests sectors tenen per la ciutat.
25 de desembre de 2023
“Cada establiment és important i ho són, sobretot, les persones que hi ha darrera de cada taulell”. Aquest text forma part del document signat entre l’Associació de Comerciants d’Olot, l’Associació de Placers, l’Associació de Creadors-la iera i l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa amb l’Ajuntament d’Olot que té per objectiu promoure el comerç i la restauració local de cara a aquestes Festes de Nadal.
Amb la voluntat de promoure el consum local per aquestes festes, enguany s’ha posat en marxa la campanya ‘Olot, el millor regal de Nadal’. S’han editat 19.000 postals per recordar a la ciutadania de la importància de fer les compres en els comerços de la ciutat i en els bars i restaurants més propers. Uns fulletons que s'han repartit pels habitatges de la ciutat.
“Olot és una ciutat plena de vida i de possibilitats. El comerç, l’artesania i la restauració són una part essencial del seu encant. Són la columna vertebral del nostre municipi: omplen els carrers amb productes únics, serveis excepcionals i ofereixen la calidesa d’un tracte personalitzat”. Per tant, es demana a la ciutadania que aquests dies tingui en compte els establiments locals a l’hora de fer les seves compres de Nadal.
La campanya pretén recollir i mostrar l’esperit acollidor de Nadal a través d’il·lustracions de persones que interactuen amb símbols característics d’aquests dies de Festes.
‘Olot, el millor regal de Nadal’
La de 2023 és la segona edició d’aquesta campanya de conscienciació de la importància del comerç i la restauració, que va començar en època del COVID. Les conseqüències que la pandèmia va tenir en aquests sectors i l’impacte a la ciutat va fer que sorgissin diferents iniciatives que s’han tirat endavant conjuntament entre els representants de les diferents associacions i l’Ajuntament d’Olot. Actualment es calcula que unes 5.000 persones treballen en el comerç i la restauració de la Garrotxa.
La campanya actual també respon a la voluntat de reactivar l’activitat comercial i d’hostaleria, la creació de Garrotxa Approp, l’aplicació promoguda per l’Associació de Comerciants d’Olot, Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Placers d’Olot i DinàmiG que permet als compradors acumular compres fetes als establiments adherits al projecte i utilitzar-les més endavant per tal de fomentar el consum local a la Garrotxa.
En aquest sentit, des de finals de 2020, el Garrotxa Approp ha fet circular 7,3 milions d’euros i prop de 160.00 compres en els més de 100 establiments adherits que han volgut donar suport a les compres de proximitat i creuen en el treball en xarxa. El Garrotxa Approp compta també amb altres empreses col·laboradores que han invertit en el projecte, amb l’objectiu de generar més compres gràcies als gairebé 1.600 vals regal per als seus treballadors.