S’impulsa una nova campanya per promoure la compra de proximitat i potenciar el comerç local. Enguany, per tercer any consecutiu, l’Ajuntament d’Olot tira endavant aquesta iniciativa per posar en valor l’experiència de cada compra i degustació al comerç local i remarcar la importància que aquests sectors tenen per la ciutat, a través d’un espot on els protagonistes són els comerciants i restauradors de la ciutat.
10 de desembre de 2024
“Desitjo, desitjo...”, així arrenca l’espot de la campanya del comerç de proximitat que, per primer any, compta amb els professionals del comerç, de la Plaça Mercat i dels restauradors d’Olot com a principals protagonistes explicant els seus desitjos per aquestes festes de Nadal. Amb la voluntat de promoure el consum local, ‘Olot, el millor regal de Nadal’ s’emetrà per tots els mitjans de comunicació, portals locals, als Cinemes Olot i a través d’insercions publicitàries amb la voluntat d’arribar a tota la ciutadania. “Olot és una ciutat plena de possibilitats, vida i oportunitats. El comerç, l’artesania i la restauració contribueixen al seu encant tan especial”, destaca la regidora de Comerç i Turisme de la ciutat, Gemma Canalias.
A través d’aquesta iniciativa es vol demanar a la ciutadania que, de cara a aquests propers dies tan especials, tingui més que mai en compte els establiments locals a l’hora de fer les compres de Nadal i Reis. Per això, els comerciants i responsables dels establiments comercials, de la Plaça Mercat d’Olot i restauradors s’han convertit en els protagonistes de la imatge promocional de les festes, posant en valor els seus serveis, tracte i, alhora, agraint el suport dels veïns i veïnes que aposten per fer ciutat sumant amb el comerç local i la restauració de la ciutat.
“Desitjo una crema de mans perquè em fa recorda l’olor de la meva mare; per mi els llibres són molt especials perquè sempre llegim a casa; m’agradaria un rellotge per aturar el temps; voldria una cassola ben grossa per poder fer un menjar i compartir-ho amb tothom que estimo”, són alguns dels desitjos que la Nati, en Jordi, la Montse, la Dúnia i molts altres responsables dels establiments de la ciutat han desitjat per aquest 2025. “Cada establiment és important i ho són, sobretot, les persones que hi ha darrera de cada taulell que dediquen els seus esforços a fer territori, ciutat i comarca”, afegeix Gemma Canalias.
Les darreres edicions d’aquesta campanya de conscienciació de la importància del comerç i la restauració, que va començar en època de la COVID. Les conseqüències que la pandèmia va tenir en aquests sectors i l’impacte a la ciutat va fer que sorgissin diferents iniciatives que al llarg dels darrers anys han tirat endavant conjuntament entre els representants de les diferents associacions de comerciants i restauradors d’Olot i la Garrotxa. Es calcula que unes 5.000 persones treballen en el comerç i la restauració arreu de la comarca.
També amb aquesta mateixa finalitat de reactivar l’activitat comercial i d’hostaleria es va crear el Garrotxa Approp, l’aplicació promoguda per l’Associació de Comerciants d’Olot, Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Placers d’Olot i DinàmiG que permet als compradors acumular compres fetes als establiments adherits al projecte i utilitzar-les més endavant per tal de fomentar el consum local a la comarca.
Des de finals de 2020, el Garrotxa Approp ha fet circular 9’7 milions d’euros en els més de 100 establiments adherits que han volgut donar suport a les compres de proximitat i creuen en el treball en xarxa. El Garrotxa Approp compta també amb altres empreses col·laboradores que han invertit en el projecte, amb l’objectiu de generar més compres gràcies als gairebé 1.600 vals regal per als seus treballadors.