El passat dilluns 10 de març s’ha obert el termini de presentació de sol·licituds per als ajuts de pagament del lloguer que convoca la Generalitat de Catalunya per a persones que tinguin de 36 a 64 anys. Les persones que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria poden fer la sol·licitud i omplir la documentació a través d’aquest enllaç.
Es recomana tramitar la sol·licitud de forma telemàtica. Les persones, però, que no disposin d’accés a internet o que tinguin dificultats a l’hora de fer la tramitació, poden presentar la seva petició de forma presencial a l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot, amb cita prèvia. L’horari d’atenció de l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot és de 8 a 18 h de dilluns a divendres. Cal tenir en compte que s’ha de demanar cita prèvia al 972 27 91 28.
Ajudes d’entre 240 i 2.400 € anuals
L’ajuda per al pagament del lloguer preveu concedir fins a un import anual màxim de 2.400 euros anualment, és a dir, 200 euros mensuals com a màxim i ajustant-se en funció de la unitat familiar i el preu del lloguer.
Els requisits per poder rebre la prestació són disposar de:
- Acreditació de residència legal a Catalunya.
- Disposar d’una font regular d’ingressos.
- Tenir entre 36 i 64 anys en la data de publicació de la convocatòria
- Disposar d’ingressos anuals de la unitat familiar iguals o superiors a 2,92 vegades l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) (25.200 €).
- Ser titular del contracte de lloguer de l’habitatge o cessió d’uns d’un habitatge o d’una habitació i que constitueixi el domicili habitual i permanent del sol·licitant.
- Estar empadronat a l’habitatge per al qual es demana la subvenció.
- Acreditar el pagament de la fiança al propietari o arrendador de l’immoble.
- No pagar un lloguer mensual superior als 750 euros (en cas d’habitatge) o 400 euros al mes (en cas d’habitació).
- Estar al corrent del pagament del lloguer en el moment de la sol·licitud.
- Complir amb les obligacions tributàries amb l’Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions amb la Seguretat Social.
- Abonar el pagament del lloguer de l’habitatge a través de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l’administrador de la finca.
Cal tenir present que, a l’hora de presentar la sol·licitud, els usuaris han de disposar i adjuntar la següent documentació:
- Sol·licitud omplerta en cas del tràmit presencial.
- DNI / NIF/ NIE vigent de tota la unitat de convivència.
- Certificat de convivència; només en el cas de persones que resideixen fora d’Olot.
- Llibre de família, si s’escau.
- Contracte de lloguer o cessió d’ús o habitació i acreditació del pagament de la fiança, en el seu cas.
- Rebuts del lloguer 2026 abonats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
- Altra documentació: conveni o sentència de separació o divorci, certificat de discapacitat, títol de família nombrosa, títol de família monoparental o condició de víctima.
- Full de transferència bancària o certificat de titularitat bancària del compte on es vol cobrar la sol·licitud.
- Ingressos de l’any 2023, només cal que ho acreditin les treballadores de la llar i beneficiaris de rendes garantides o pensions no contributives.