BONIFICACIÓ D'HABITATGES DE PROTECCIÓ OFICIAL (IBI)
Hisenda > Cadastre-IBI
Descripció
Les Ordenances Fiscals recullen dues bonificacions diferents. La primera obligatòria i la segona potestativa.
- Bonificació obligatòria: És una bonificació del 50% de l'import del rebut de l'IBI per als habitatges de protecció oficial durant el termini de 3 anys des de l'atorgament de la qualificació definitiva. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat, podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a l’acabament dels tres períodes impositius de la seva duració i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent en aquell en què es sol·liciti.
- Bonificació potestativa: És una bonificació del 20% de l’import del rebut de l’IBI per als habitatges de protecció oficial durant un termini addicional de 3 anys a partir del període de la bonificació obligatòria del 50%. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l’interessat en el moment de fer la petició de la bonificació obligatòria. També es podrà efectuar en qualsevol moment anterior a l’acabament dels tres períodes impositius de la seva duració i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent en aquell en què es sol·liciti.
Qui ho pot demanar
El promotor o qualsevol propietari, hereus o representants legals.
Com es fa
Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.
Documents necessaris
- Fotocòpia del NIF.
- Cèdula definitiva de protecció oficial.
Quan es pot demanar
Mentre duri la bonificació (segons normativa legal).
Legislació:
Ordenança fiscal 2.1.1 IBI Impost sobre béns immobles.
RDL 1/2004, de 5 de març, Text refós de la Llei del cadastre immobiliari.
RD 417/2006, de 7 d'abril, desenvolupament del RDL 1/2004.
Formes de tramitació
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:
Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia. Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".
Si escau, serà d'aplicació a partir del període impositiu següent a aquell en què es sol·liciti.