Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

ACTUALITZACIÓ (MODEL B)

Les persones > Cementiri

Descripció

Es porta a terme quan el titular d'una sepultura és difunt, sempre que la nova titularitat del dret funerari passi a mans del que està inscrit com a cotitular d'aquella sepultura.

Qui ho pot demanar

Els hereus de la persona titular.

Com es fa

Sol·licitant el tràmit a l'Oficina del Cementiri (també és Oficina del Cadastre).

Documents necessaris

  1. DNI de les persones interessades.
  2. Títol de la sepultura.
  3. Testament del difunt o declaració jurada dels cotitulars.

Quan es pot demanar

Tot l'any.

Legislació:

Reglament del cementiri.
Aquesta informació té únicament caràcter orientatiu. Així doncs, no modifica ni substitueix les disposicions normatives que regulen els diferents procediments administratius ni, per tant, pot originar drets o obligacions que no estiguin previstos per la legislació.

Tràmits relacionats

Duplicat.

Import

Segons Ordenances Fiscals vigents.

Termini

Resolució immediata.

Formes de tramitació

Presencial

AMB TESTAMENT:
En cas que la persona o persones a qui li pertoquin el nínxol per testament, renunciïn a aquest dret, hauran de firmar una declaració jurada de renúncia a favor de la persona interessada, a l'Oficina del Cementiri de l'Ajuntament d'Olot.

SENSE TESTAMENT:
Caldrà firmar una declaració jurada conforme no existeixen més hereus. Es recomana fer l'actualització de la sepultura quan el titular consta com a difunt, per tal que no hi hagi problemes en el rebut de la taxa de cementiri.
S'informa que hi ha un termini màxim de 5 anys; una vegada finalitzat aquest termini, si no s'ha produït el canvi de titularitat, es pot expropiar la sepultura.
Per a informació o per iniciar el tràmit, també us podeu adreçar a una funerària, aportant tota la documentació necessària.

Documentació adjunta

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat