SOL·LICITUD EXEMPCIÓ IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS I OBRES
Hisenda > Ingressos
Descripció
Recurs en el que es sol·licita l'exempció de l'impost sobre construccions i obres d'un expedient urbanístic.
Qui ho pot demanar
Qualsevol interessat, representant legal o un tercer.
Com es fa
Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.
Documents necessaris
- Si és el representant legal: Document acreditatiu d’aquesta representació.
- Si és un tercer: Autorització degudament firmada del titular del rebut.
- Document que acrediti el motiu del recurs.
Quan es pot demanar
Tot l'any.
Legislació:
RD Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
Ordenança Fiscal 2.2.1. reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
Tràmits relacionats
Estan exempts de l'impost:
a) Les construccions, instal·lacions o obres de les quals sigui propietari l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, que, tot i estar subjectes a aquest impost, estiguin directament destinades a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques, sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la gestió es porti a terme per organisme autònoms, tant si es tracta d'obres d'inversió nova com de conservació.
b) Les construccions, instal·lacions i obres que tinguin per finalitat la conservació, la millora o la rehabilitació de monuments declarats béns culturals d'interès nacional, de conformitat amb la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del Patrimoni Cultural Català.
c) Les construccions, instal·lacions i obres de les quals sigui propietària la Santa Seu, la Conferència episcopal, les diòcesis, les parròquies i altres circumscripcions territorials, els ordres i congregacions religioses i els instituts de vida consagrada i les seves províncies i les seves cases, de conformitat amb l'apartat 1r lletra B) de l'article IV de l'acord entre l'estat espanyol i la Santa Seu sobre assumptes econòmics.
d) La Companyia Telefònica, de conformitat amb la normativa específica reguladora. (No es liquidarà ni impost ni taxes d'administració de documents).
Formes de tramitació
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:
Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia.
Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".