Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

La Plaça Mercat d’Olot disposarà de taquilles per al lliurament i recollida de les comandes

Se’n podrà fer ús cada dia de la setmana i comptaran amb sistemes de control de la temperatura i refrigeració. L’acció respon a la voluntat de la Plaça Mercat d’apostar per la digitalització, la millora del servei, la personalització i la sostenibilitat.

29 de maig de 2024


La Plaça Mercat d’Olot disposarà ben aviat d’unes taquilles intel·ligents i refrigerades on els clients i clientes podran recollir les seves comandes en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any. Es tracta d’una acció que els paradistes han volgut tirar endavant per oferir una experiència de compra més còmoda, flexible, propera i personalitzada.

Basada en l’aplicatiu Click & Collect, les noves taquilles oferiran una recollida més fàcil i ràpida. Se’n podrà fer ús les 24 hores del dia, els set dies de la setmana i estaran habilitades amb sistemes de control i refrigeració que permetran mantenir la temperatura dels productes, tant freds com calents, des de -20 °C fins a +47 °C. Així, qualsevol ciutadà i ciutadana podrà fer la comanda presencialment, per telèfon, a través del web de la Plaça Mercat d’Olot, per WhatsApp o per altres canals – durant i fora l’horari comercial dels paradistes - i recollir-la en el moment que li sigui més viable, amb total seguretat.

“Suposa un pas més per facilitar als nostres clients i clientes la seva compra diària; ens ajuda a arribar a ciutadans i ciutadanes de fora d’Olot i atreure nous públics. Aquesta acció respon a la voluntat de tots els paradistes d’estar actualitzats i millorar-nos permanentment per oferir el servei més eficient i personalitzat possible”, ha assegurat el president de l’Associació de Placers d’Olot, Jordi Vilarassa.

Les 14 taquilles funcionaran a través d’una plataforma software que permetrà que cada placer pugui gestionar-ho directament. Les comandes es podran continuar fent presencialment a la Plaça Mercat, a través del web de la Plaça Mercat d’Olot, per telèfon, mitjançant whatsapp o per altres vies que disposi el placer. Després de fer la compra, el client rebrà un codi numèric al seu correu, com a SMS o WhatsApp que serà l’únic element que caldrà escanejar a la taquilla quan vulgui recollir els productes.

“Les noves taquilles també són una millora mediambiental, ja que suposen una millora logística, reduint la generació d’emissions de CO2, apostant per la digitalització i, en definitiva, un reforç promocional perquè permet que els placers del Mercat d’Olot puguin oferir els mateixos serveis que les grans superfícies o les plataformes de comerç electrònic, optimitzant costos i arribant a nous públics”, ha assenyalat la regidora de Comerç de l’Ajuntament d’Olot, Gemma Canalias.

Aquesta actuació està inclosa en el projecte de Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del centre històric, en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Industria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU, amb una inversió de 16.880,11€.

 

Millora contínua per un servei personalitzat

Paral·lelament, el Mercat d'Olot portarà a terme properament la centralització de la instal·lació de fred industrial. Aquest projecte millorarà la logística interna del mercat, contribuint a reduir el consum energètic i potenciant la sostenibilitat de l’espai i respon a la línia de treball iniciada per millorar l'eficiència operativa, oferir un horari més ampli i optimitzar els recursos. Aquesta acció també està inclosa en el projecte de Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del centre històric, en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Industria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU

Es calcula que el darrer 2023 el Mercat d’Olot va rebre la visita d’unes 100.000 persones. Enguany la Plaça Mercat celebra 10 anys amb totes les seves parades a ple rendiment i generant una seixantena de llocs de treball. Obert de dilluns a divendres de 8 a 19 h i dissabtes de 8 a 15 h, més del 50% dels seus placers són productors directes.

Es pot trobar tota la informació dels productors, placers i productes a la pàgina web mercatdolot.cat. Si es vol estar al cas de totes les activitats que es porten a terme al Mercat d’Olot, només cal subscriure’s al seu butlletí electrònic a través d’aquest enllaç.

Des del 2018, la Plaça Mercat d’Olot ha intensificat les campanyes de promoció per adaptar-se a les necessitats actuals, captar i fidelitzar més clients i arribar a tota la ciutadania a través d’iniciatives, incorporant nous paradistes, realitzant propostes gastronòmiques, activitats, xerrades, sessions o tallers de cuina a l’Aula Tast. De cara als propers mesos i l’any vinent, la Plaça Mercat treballa amb la voluntat de continuar potenciant la millora contínua, la sostenibilitat i el servei personalitzat.

 

 2.png

Pla de Recuperació, Transformació y Resiliència - Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU

 

 

  • Mer_1_
  • Mer_2_
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat