Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Entra en funcionament un Punt d’Actualització del DNI a l’OAC de l’Ajuntament d’Olot

Està situat a l’interior de la nova seu de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, ubicada al Passeig Ramon Guillamet 2 d’Olot. Permet actualitzar el certificat i les claus del DNI i fer altres tràmits de forma digital, sense necessitat de desplaçar-se a altres municipis.

16 d'abril de 2025


| D’altra banda, molt aviat es podrà tornar a renovar el DNI i el Passaport a Olot. La Policia Nacional s’instal·larà periòdicament davant l’Ajuntament per facilitar aquest tràmit a les persones que ho necessitin. Caldrà cita prèvia.

 

Des d’aquest mes d’abril Olot ja compta amb un Punt d’Actualització de Documentació (PAD) de la Policia Nacional. Es tracta d’un dels nous espais que permeten a la ciutadania gestionar un seguit de tràmits de forma més àgil, fàcil i còmode.

El PAD és un dispositiu que facilita el cos de la Policia Nacional i que permet renovar les claus i certificats electrònics com el Document Nacional d’Identitat (DNI) alhora que té l’objectiu de permetre l’accés de la ciutadania a diverses gestions administratives i actualitzacions de forma més fàcil. A més a més, també permetrà descarregar-se el DNI digital amb la nova app MiDNI. Per poder disposar del DNI digital només cal registrar-se a través d’internet (www.midni.gob.es); a qualsevol dels PAD desplegats pel territori (hi inclòs el d’Olot) o en una de les unitats de documentació de la Policia Nacional i permet fer diverses tramitacions en línia.

Els aparells consten d’un ordinador dotat amb una pantalla tàctil, un teclat, un sistema de tractament de l’empremta digital i un programari intuïtiu que guia els usuaris i usuàries a través d’un procés senzill i ràpid.

El servei funciona de manera autònoma, sense necessitat de demanar cita prèvia, i està disponible durant l’horari de servei de les instal·lacions de l’OAC: de dilluns a dijous de 8 a 18 h i divendres de 8 a 15 h.

Amb la seva entrada en funcionament, la ciutadania olotina podrà fer les gestions que requereixi sense necessitat de desplaçar-se com feia fins ara a altres municipis com Girona, Puigcerdà o Ripoll, on el cos policial espanyol té presència física.

Aquesta implementació i sistema està inclosa en el pla que des d’octubre de 2022 porta a terme el Ministeri d’Interior i la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre – Real Casa de la Moneda (FNMT-RCM) dins del ‘Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència’, finançat per la Unió Europea a través dels Fons Next Generation EU per digitalitzar i facilitar un accés a la informació més accessible, àgil i segur.

El termini de validesa del certificat electrònic del DNI és de dos anys. Ara, amb el PAD, tots els veïns i veïnes podran renovar-ho, canviar la contrasenya o consultar la informació que tinguin en el seu DNI electrònic de forma àgil i fàcil.

La posada en marxa del Punt d’Actualització de Documentació d’Olot ha comptat amb l’assistència de l'Inspector Diego López Martín, cap de la Unitat d'Estrangeria i Documentació de Policia Nacional a Camprodon, i de l’Alcalde d’Olot, Agustí Arbós, que han visitat les instal·lacions de l’OAC per veure’n el funcionament.

“Dins del Pla d'Identitat Digital de la Policia Nacional, per a la província de Girona, s'ha convingut amb els respectius Ajuntaments la instal·lació de nou PADs, concretament a les localitats de l'Escala, Llagostera, Olot, Palafrugell, Ripoll, Roses, Santa Coloma de Farners, Torroella de Montgrí i Vilobí d'Onyar”, ha informat el Cap de la Unitat de Policia Nacional.

“L’objectiu és apropar el servei públic a la ciutadania, evitant desplaçaments i facilitant les gestions a tots els veïns i veïnes i ampliant la xarxa d’atenció”, ha destacat l’Alcalde d’Olot.

 

Fer el passaport o el DNI des d’Olot i de forma immediata

Paral·lelament a aquesta adquisició, està previst que molt aviat la Policia Nacional comenci a visitar periòdicament Olot amb un dels seus vehicles integrals de documentació, més coneguts com a VIDOC. Fins a l’actualitat, des del Ministeri d’Interior s’han adquirit i transformat 80 vehicles arreu de l’estat espanyol en un projecte de modernització i digitalització impulsat a través dels Fons Next Generation EU dins del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència que ha suposat una inversió de gairebé 15.000.000 euros.

Els vehicles – 21 dels quals ja estan operatius - estan equipats amb tot el material necessari per poder gestionar el passaport i el DNI de forma instantània i es mouen arreu de les demarcacions donant servei en aquells municipis que no disposen de dependències de la Policia Nacional. A més, també permeten actualitzar certificats digitals del DNI.

Els veïns i veïnes d’Olot podran doncs fer o renovar el DNI i el passaport sense haver de desplaçar-se de la ciutat. Per demanar hora caldrà fer-ho a l’Ajuntament d'Olot.

 

 

  • F_8_
  • F_10_
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat