Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

La primavera arriba a Olot amb la Fira de l’1 de maig!

Un any més arriba la fira multisectorial de l’1 de maig al centre de la ciutat de la capital garrotxina, omplint espais comercials i amb activitats per tots els públics per donar la benvinguda a la primavera.

22 d'abril de 2025


Un any més, Olot dona la benvinguda a la primavera amb la tradicional fira multisectorial que tindrà lloc el proper dijous 1 de maig, de 10 a 20 hores, al centre de la ciutat.

Aquest any, després de l’edició del 2024, anul·lada per qüestions meteorològiques, arriba amb la voluntat d’oferir continuïtat i certs canvis.

Durant tot el dia, el Firal acollirà el mercat d’artesania amb al voltant de 40 parades de productes elaborats artesanalment, tant alimentaris (embotits, coques, formatges, ...) com joieria i bijuteria, tèxtil, complements de pell, articles de ganxet, papereria, espelmes....així com un espai comercial i de maquinària de jardí amb la participació de 7 empreses de la comarca.

El 42è mercat de l’automòbil se situarà al Firalet amb una setantena de vehicles nous i d’ocasió durant tota la jornada (de 10 a 20 hores). Tothom que compri un vehicle entrarà en un sorteig per obtenir un any gratuït de zona blava a la ciutat. 

De 10 a 19h la 20a Exposició de la Història del Motor de la Garrotxa. Al costat, al Firal petit, hi haurà les tradicionals parades d’alimentació, flors i planter per oferir un toc de primavera en horari de 9 a 14 hores. Al la part final del passeig s’hi instal·larà el bus de donació de sang del Banc de Sang i Teixits.

Més avall, a la plaça Balmes i els carrers adjacents, hi haurà el mercat extraordinari de roba i complements amb més de 70 parades de 9 a 20 hores. La 30a Mostra de bonsais i suiseki que organitza l’Associació Garrotxina d’Amics del Bonsai tindrà lloc a l’Hospici en horari de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h.

A la plaça Major hi haurà jocs familiars i seguint amb l’èxit d’altres campanyes del Garrotxa Approp també es podran guanyar premis. D’11 a 14 h i de 16 h a 19 h es podrà jugar a tirar el dau del Garrotxa Approp tot responent a preguntes del comerç local de la Garrotxa, on es podran guanyar 25 €. Aquest any, a més a més, hi haurà Pirene, a càrrec de la companyia Apikipala. Una instal·lació artesanal que et transportarà per un viatge pels Pirineus. Baixar a les valls, sobrevolar boscos de tardor, entrar en coves o saltar per cascades a través de les 16 estructures interactives.

A la Plaça Esteve Ferrer es podrà participar en un taller de castells organitzat per la colla castellera Xerrics d’Olot. I com a novetat d’aquest any a la Plaça del Mig s’hi podrà trobar l’activitat Cus a la plaça on es podrà contribuir cosint un objecte per recollir fons per a l’Oncolliga amb les màquines de cosir de l’Atelier.

Com ja és tradició, a la plaça de l’Hospital de 9 a 14 h es podrà visitar el mercat de col·leccionisme i andròmines, mentre que la fira del disc es desplaçarà sota les voltes de la plaça Josep Clarà de 9 a 19 hores del dimecres 1 de maig. En paral·lel, al mig de la plaça Clarà, de 10 a 14 h i de 15 a 19 h, es podran fer passejades amb burros i ponis.

Alhora, als paratges de la Moixina, se celebrarà la 12a cursa de la Moixina organitzada per Linkinesis i Faràndula Ràcing Team.

Finalment, cal recordar que es podrà comprar als comerços del centre durant tot el dia.

Es pot consultar el programa complert de la fira a www.descobreixolot.cat

 

 

  • Primavera_10_
  • Primavera_7_
  • Primavera_1_
  • cartell definitiu fira primavera.2025 copia (1)

    + 1

  • Primavera_2_

Enllaços relacionats

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat