Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Ajuts per a la reducció de la taxa d’escombraries per a majors de 70 anys i habitatges rústics

Un any més, l’Ajuntament d’Olot ha aprovat les bonificacions per habitatges ubicats en sòl rústic i en domicilis amb tots els membres que tinguin més de 70 anys.

28 d'abril de 2025


 

A partir del 15 de maig i fins al 16 de juny, es poden presentar les sol·licituds de la reducció de la taxa d’escombraries i clavegueram per a majors de 70 anys i habitatges ubicats en sòl rústic.

Per fer-ho, les persones interessades cal que ho gestionin a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament d’Olot. En cas que es vulgui demanar informació o gestionar el tràmit presencialment, és necessari demanar cita prèvia a través d’aquest enllaç: citaprevia.olot.cat o al 972 27 91 01.

 

Bonificacions per als majors de 70 anys

Per acollir-se a la reducció de la taxa d’escombraries per a majors de 70 anys cal complir amb els següents requisits:

  • El sol·licitant i la seva unitat familiar han de ser majors de 70 anys.
  • Els ingressos anuals bruts de la unitat familiar de convivència no poden superar:

Famílies d’un sol membre: 1,56 vegades el S.M.I, és a dir, 25.858,56 €

Famílies de més d’un membre: 1,95 vegades el S.M.I, és a dir, 32.323,20 €

Per unitats familiars amb algun membre amb un grau de discapacitat igual o major  del 45% i/o tingui un grau de dependència II o III.

Famílies d’1 sol membre: 2,028 vegades el S.M.I, és a dir, 33.616,28 €

Famílies de més d’1 membre: 2,535 vegades el S.M.I, és a dir, 42.020,16 €

 

  • En cas de posseir propietats, només poden accedir a la reducció les persones que siguin titulars d’una sola propietat ubicada a la ciutat d’Olot (habitatge + garatge) i que no tingui un valor cadastral superior als 100.000 €.

 

  • Els diners estalviats o l’import de qualsevol altre producte financers i/o altres valors de la unitat familiar:

Pel primer membre 20.000 €

Pel segon membre 15.000 €

A partir del tercer membre 10.000 €

 

  • Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Olot.

 

S’agafa de referència el salari mínim interprofessional que queda fixat per aquest 2025 en la quantitat anual de 16.576,00 €.

Pel que fa a la documentació acreditativa, és necessari acompanyar la petició de reducció de la taxa amb tot un conjunt de documents acreditatius com l’original i còpia del NIF o NIE vigent de tots els membres de la unitat familiar, l’original i còpia del carnet de família monoparental o nombrosa, en el cas que sigui necessari així com el certificat de discapacitat.

 

Reduccions per als habitatges en sòl rústic

Pel que fa a la sol·licitud de reducció de la taxa d’escombraries d’habitatges situats en sòl rústic, es podrà bonificar fins a un màxim del 30% en el cas que a la finca s’hi duguin a terme activitats agrícoles, ramaderes, per la naturalesa concreta de les instal·lacions ubicades a l’immoble o per les característiques del servei.

En tots els casos previstos, caldrà presentar la documentació acreditativa. Les sol·licituds, com en l’anterior cas, també es podran realitzar del 15 de maig al 16 de juny.

 

Com gestionar-ho

En ambdós casos, el tràmit s’ha de gestionar amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà a través del telèfon 972 27 91 00 o, en el cas de fer-ho presencialment, a les noves oficines situades al Passeig de Ramon Guillamet, 2. L’horari d’atenció és de dilluns a dijous de 8 a 17:30 h ininterrompudament i divendres de 8 a 14.45 h.

En aquest sentit, per tramitacions electròniques, l’Ajuntament d’Olot també ofereix un servei d’atenció - l’OAC 360º - que es tracta del servei d’assistència telefònica gratuïta per ajudar a la ciutadania i a les empreses en la gestió dels tràmits electrònics.

El servei permet l’acompanyament i resoldre dubtes en tots aquells tràmits electrònics que es facin a través de la Seu Electrònica de la pàgina web municipal d’Olot. L’objectiu és el de facilitar l’accés i la interacció dels usuaris amb els procediments electrònics, assessorant, acompanyant i resolent les incidències amb què es puguin trobar durant les gestions i tramitacions. S’hi pot contactar a través del telèfon 872 220 089 o a través del correu electrònic: oac360@olot.cat. L’horari és de dilluns a divendres, de 8 a 20 h.

 

 

  • Escombraries_1
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat