El proper dimecres 27 d’agost un equip de la Policia Nacional tornaran a col·locar-se davant de l’Ajuntament d’Olot per facilitar l’expedició i renovació de DNI i passaport. Es pot reservar hora sol·licitant cita prèvia a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot.
1 d'agost de 2025
Des del 13 de juny de 2025 i una vegada al mes, agents de la unitat mòbil VIDOC de la Policia Nacional ofereixen l’expedició o renovació de DNI i passaport als veïns i les veïnes d’Olot; servei que facilita les gestions a la ciutadania ja no ha de desplaçar-se a un altre municipi per fer aquests tràmits.
Per sol·licitar hora per a la nova sessió del 27 d’agost cal demanar cita prèvia a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Olot a www.olot.cat indicant si es vol renovar o expedir el DNI o el passaport. Cada persona ha de facilitar les seves dades d’identificació (nom, cognoms, número de DNI/NIE i correu electrònic) i escollir una hora disponible. El tràmit són 15 minuts aproximadament.
A l’hora reservada, cal adreçar-se al vehicle integral de documentació de la Policia Nacional que està situat davant de l’Ajuntament d’Olot. Més conegut com a VIDOC, el vehicle està equipat amb tot el material necessari per poder gestionar el passaport i el DNI de forma instantània. Arran l’interès i l’increment de peticions rebudes per part de la ciutadania, l’Ajuntament d’Olot i la Policia Nacional han ampliat les places disponibles. Un cop finalitzada la sessió d’agost s’informarà de la següent data.
Modernització i digitalització
El nou vehicle i servei de la Policia Nacional forma part del projecte de modernització i digitalització impulsat a través dels Fons Next Generation EU dins del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència i s’integra en la sega fase d’un programa de modernització de la ciutat que també ha permès establir un Punt d’Actualització de Documentació (PAD) a la ciutat.
Aquest punt està operatiu des de l’abril passat i es troba a l’interior de la nova Oficina d’Atenció Ciutadana d’Olot (Passeig Ramon Guillamet, 2). Permet renovar les claus i certificats electrònics com el Document Nacional d’Identitat i, alhora, té l’objectiu de permetre l’accés de la ciutadania a diverses gestions administratives i actualitzacions de forma més fàcil.
| En cas de qualsevol dubte o si requeriu més informació us podeu posar en contacte amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olot al telèfon 972 27 91 01.