Se’n pot fer ús cada dia de la setmana i a qualsevol hora. Compten amb un sistema de control de la temperatura i refrigeració amb la voluntat d’oferir un millor servei a tota la ciutadania. Estan instal·lades a tocar d’un dels accessos principals del Mercat situat a la Plaça de l’Hospital.
29 d'abril de 2025
Els usuaris i usuàries de la Plaça Mercat d’Olot ja disposen d’un nou sistema de recollida de les seves comandes: les taquilles intel·ligents. Situades a la Plaça de l’Hospital – a tocar de la Vinoteca i d’uns dels accessos principals al mercat - les 14 taquilles formen part d’una acció impulsada per la Plaça Mercat d’Olot i l’Ajuntament d’Olot per oferir una experiència de compra més còmoda, flexible, propera i personalitzada.
Basades en l’aplicatiu Click & Collect, es tracta d’un servei innovador, adaptat a les necessitats i horaris actuals, que aposten per fer un salt en la modernització del Mercat d’Olot facilitant la gestió de les comandes. Amb les noves taquilles, els clients i les clientes poden recollir les seves comandes en qualsevol moment del dia, els 365 dies de l’any i durant les 24 hores del dia. Estan habilitades amb un sistema de control i refrigeració a -3 graus que permeten mantenir la temperatura dels productes assegurant que els aliments es mantenen en bon estat fins a la seva recollida.
Com sempre, els usuaris i usuàries de la Plaça Mercat d’Olot poden fer les seves comandes presencialment, per telèfon, per WhatsApp o per altres canals que disposen els paradistes i podran recollir-la en el moment que els sigui més viable, amb total seguretat.
Fer-ne ús és molt senzill; en primer lloc, el placer rep la comanda, la prepara i la deixa a la taquilla utilitzant el seu codi QR. Un cop tancada la taquilla, s’envia un correu electrònic amb el codi de recollida al placer qui s’encarrega de fer-lo arribar al client perquè pugui escanejar-ho i recollir la seva comanda quan ho desitgi.
“Suposa un pas més per facilitar als nostres clients i clientes la seva compra diària; ens ajuda a arribar a ciutadans i ciutadanes de fora d’Olot i atreure nous públics així com adaptar-nos a les necessitats i estils de vida actuals. Aquesta acció respon a la voluntat de tots els paradistes d’estar actualitzats i millorar-nos permanentment per oferir el servei més eficient i personalitzat possible”, ha assegurat el president de l’Associació de Placers d’Olot, Jordi Vilarassa. Alhora, Vilarassa ha destacat que el nou sistema és el primer que s’implementa als mercats d’arreu de la Garrotxa i “fomenta el consum responsable, donant visibilitat a la qualitat dels productes del Mercat” i situant la Plaça com a “referent d’innovació i suport al territori”.
“Les noves taquilles també són una millora mediambiental, ja que suposen una millora logística, reduint la generació d’emissions de CO2, apostant per la digitalització i, en definitiva, un reforç promocional perquè permet que els placers del Mercat d’Olot puguin oferir els mateixos serveis que les grans superfícies o les plataformes de comerç electrònic, optimitzant costos i arribant a nous públics”, ha assenyalat la regidora de Comerç de l’Ajuntament d’Olot, Gemma Canalias.
L’actuació forma part del Pla de Dinamització del Mercat d’Olot que busca millorar l’experiència dels clients captant nous públics a través de solucions modernes i tecnològiques i està inclosa en el projecte de Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del centre històric, en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU, amb una inversió de 16.880,11¿€.
Millores contínues per oferir un servei personalitzat
Paral·lelament, durant els passats mesos d’estiu, el Mercat d'Olot ha portat a terme la centralització de la instal·lació de fred industrial. Es tracta d’unes obres que han contribuït a reduir el consum energètic, potenciant la sostenibilitat de l’espai i que responen a la línia de treball iniciada per millorar l'eficiència operativa, oferir un horari més ampli i optimitzar els recursos.
Aquesta acció també està inclosa en el projecte de Dinamització comercial, turística i urbana d’Olot, des del centre històric, en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.
En general, aquest 2024 el Mercat d’Olot ha rebut la visita de prop de 100.000 persones, ha celebrat els seus 10 anys d’existència amb totes les parades a ple rendiment i generant una seixantena de llocs de treball i ampliant el nombre de tallers gastronòmics a través de la seva Aula Tast. Obert de dilluns a divendres de 8 a 19 h i dissabtes de 8 a 15 h, més del 50% dels seus placers són productors directes.
Es pot trobar tota la informació dels productors, placers i productes a la pàgina web mercatdolot.cat i a través del seu canal d’Instagram.
Pla de Recuperació, Transformació y Resiliència - Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU