“A Olot, anem a mitges?” és la pregunta que encapçala aquesta nova campanya de l’Àrea de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Olot, que convida les parelles olotines a reflexionar sobre la igualtat en les tasques de la llar i en les cures.
6 de maig de 2025
L’element central de la campanya és un joc en forma de test per avaluar de forma divertida quin percentatge de la càrrega domèstica i de cures té cada membre de la parella. Fent el test, es pot entrar a un sorteig d’entrades per a esdeveniments culturals i esportius a Olot.
L’Àrea de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Olot presenta una nova campanya per despertar consciència sobre el dia a dia de les parelles olotines: “A Olot, anem a mitges?” Amb aquesta pregunta la campanya vol generar diàleg d’una manera distesa, a través del joc i amb l’objectiu de reflexionar i fer un pas cap a una corresponsabilitat real entre les parelles de la ciutat.
Al centre de la campanya hi ha un joc: un test. Un seguit de preguntes sobre la vida quotidiana, senzilles i amb un punt d’humor, oferiran a qui respongui el qüestionari orientatiu quin percentatge carrega de la gestió dels afers domèstics, emocionals i del dia a dia respecte la seva parella. Les preguntes van des del repartiment de les tasques de la llar, els imprevistos i les emergències fins a la gestió del temps i la gestió emocional familiar, posant especial atenció a la càrrega mental, que sovint és invisible. Els participants del test podran accedir a un sorteig d’entrades per a esdeveniments culturals i esportius a Olot. El test es pot completar amb menys de cinc minuts al web www.oloteducacio.cat/amitges. Al final, l’usuari podrà descarregar un arxiu en format PDF amb els resultats, que podrà comparar amb la seva parella.
L’objectiu és aconseguir que les parelles d’Olot es qüestionin i parlin sobre les dinàmiques de corresponsabilitat de casa seva i que iniciïn un debat constructiu, obert i sincer sobre la gestió de la seva vida en comú. Les preguntes del test es dirigeixen a qualsevol parella olotina, sense importar nacionalitat, edat, identitat de gènere o orientació sexual.
La campanya s’ha realitzat amb l’empresa de publicitat Arkrham Studio, ubicat a la Canyera co-working d’Olot.
La campanya s’emmarca dins del programa “Temps per Cures”, un programa impulsat pel Departament d’Igualtat i Feminista de la Generalitat de Catalunya que té com a finalitat avançar en el dret a les cures, en el reconeixement i la professionalització dels treballs de cures i la igualtat de corresponsabilitat envers les cures entre dones i homes.