Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Kreas inaugura la primera formació reglada de Màrqueting i Publicitat a la Garrotxa

Amb més de 100 empreses col·laboradores, la Fundació Kreas s’ha consolidat com un referent en la formació en l’àmbit de la indústria alimentària i s’expandeix ara al camp del màrqueting i la publicitat. Al llarg de la seva trajectòria, més de 8.300 alumnes han passat per les aules de la fundació, amb una taxa d’inserció laboral superior al 96% en finalitzar els estudis superiors.

8 de maig de 2025


El proper curs 2025/2026 s’iniciarà a la comarca de la Garrotxa una nova formació professional reglada autoritzada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Kreas impartirà el Cicle Formatiu de Grau Superior de Màrqueting i Publicitat en format dual, i per primera vegada, es podrà cursar a la ciutat d’Olot.

Aquests estudis s’adrecen a totes aquelles persones interessades a especialitzar-se en els àmbits del comerç, el màrqueting i la comunicació. El cicle té una durada de dos cursos acadèmics (2.000 hores) i s’impartirà en horari de tarda, en format presencial, a la seu de la Fundació Kreas (situada a Can Monsà, al carrer Joan Pere Fontanella, 3, d’Olot).

En finalitzar el cicle, l’alumnat obtindrà la titulació oficial de tècnic/a superior en Màrqueting i Publicitat. Aquesta formació permet adquirir competències professionals per definir i efectuar el seguiment de polítiques de màrqueting basades en estudis comercials i a promocionar i donar publicitat als productes i/o serveis en els mitjans i suports de comunicació adequats, elaborant els materials publipromocionals necessaris.

Un cop completats els estudis, les persones titulades podran exercir professionalment de manera autònoma o bé integrar-se en departaments de màrqueting i comunicació d’empreses i organitzacions. Entre les sortides professionals es troben els rols d’assistent de cap de producte, tècnic/a de màrqueting i publicitat, auxiliar de mitjans, tècnic/a d’estudis de mercat, entre d’altres.

La inversió en màrqueting del sector empresarial ha experimentat una evolució positiva durant els darrers 12 anys, amb l’excepció del 2019, any en què es va registrar una davallada a causa de la Covid-19 segons mostren les dades de l’Associació de Màrqueting d’Espanya (AMKT), encarregada de quantificar l’impacte econòmic del sector a l’Estat espanyol. Pel que fa a la distribució d’aquesta inversió, la despesa en personal amb funcions de màrqueting s’ha situat com el segon actiu amb més pes, fet que ha repercutit directament en la creació de nous llocs de treball.

Per la seva banda, la Fundació Kreas va elaborar el curs passat un estudi intern per valorar l’interès i necessitats formatives de les empreses del sector amb les quals col·labora, més d’un centenar.  D’aquest estudi se’n desprèn que hi ha una clara demanda per part de les empreses enquestades cap a una formació més especialitzada i adaptada a les noves realitats del mercat. En concret, va quedar palesa la voluntat de les empreses de disposar de perfils més qualificats en l’àmbit del màrqueting, no només en termes de comunicació digital, estratègia comercial i projecció de marca, sinó també en aspectes més tècnics de gestió, com ara l’anàlisi de costos, l’elaboració d’escandalls de preus, la planificació de l’oferta i la segmentació de clients.

Per  tant, amb aquest nou cicle, Kreas vol donar resposta a la creixent demanda de talent i a la necessitat per part de les empreses d’incorporar professionals amb perfils intermedis amb una visió integral del màrqueting, que combina la creativitat amb el coneixement econòmic i analític.

Kreas és l’únic centre de formació professional integrada de la comarca, amb més de deu anys d’experiència, i que actualment compta amb vuit centres homologats arreu de Catalunya per impartir formació professionalitzadora.

Una de les claus de l’èxit de Kreas i que l’ha fet mereixedor de diversos reconeixements a nivell institucional i empresarial és la seva estreta vinculació amb el teixit empresarial. L’entitat fou pionera en aplicar un model d’aprenentatge 100% dual, que combina la formació teòrica amb l’experiència pràctica en empreses del sector. Gràcies al vincle establert amb l’empresa, l’alumne pot treballar durant els dos anys de formació, aplicant els coneixements adquirits a l’aula en un entorn professional real.

L’expertesa i trajectòria del centre és la que permetrà implementar amb èxit aquests nous estudis, garantint una formació adaptada, pràctica i orientada als perfils professionals que el mercat requereix, amb una clara vocació per l’ocupabilitat i la qualificació especialitzada.

Actualment, ja estan obertes les preinscripcions pel Cicle de Grau Superior i totes les persones interessades a obtenir més informació només han de posar-se en contacte amb el centre a través del correu info@kreas.cat, per telèfon al 972 26 07 14, o bé, accedir a la web de l’entitat on es pot consultar l’oferta formativa. Per poder optar al cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat, cal complir almenys un dels requisits següents: tenir el títol de batxillerat, un títol de tècnic de grau mitjà o de grau superior, una titulació del mateix nivell o superior, o haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat