Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

RENOVACIÓ AUTORITZACIÓ DE VENDA NO SEDENTÀRIA AL MERCAT SETMANAL DELS DILLUNS

Via Pública > Activitats a la via pública

Descripció

Sol.licitar la renovació de l'autorització per a l'exercici de la venda no sedentària al mercat setmanal dels dilluns_ període 2025.
 
La Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires va establir que les autoritzacions per a la venda en mercats no sedentaris havien de tenir una vigència de quinze (15) anys i aquest termini acaba el proper 7 d'octubre de 2025.
Segons acord de l'Ajuntament d'Olot amb les associacions professionals del sector s'ha optat per prorrogar les autoritzacions actualment vigents prèvia sol.licitud de voluntat de renovació.
 

Qui ho pot demanar

Els marxants que actualment tenen una parada al mercat setmanal del dilluns d'Olot.

Com es fa

1- S'ha d'emplenar el document PDF "Renovació mercat sedentari" de l'apartat "Documentació adjunta".
2 - Presentar una instància genèrica online i adjuntar-hi aquest document pdf degudament omplert.
3- Adjuntar la resta de documentació que s'especifica a l'apartat de sota "Documents necessaris".

Preguntes

 

Documents necessaris

Empleni el document PDF "Renovació mercat sedentari" i adjunti'l a una instància genèrica telemàtica junt amb la següent documentació:

- Si es tracta d’una persona jurídica, certificat del registre mercantil que demostri que està legalment constituïda, inscrita en el registre oficial corresponent i el seu objecte social inclou l’exercici de la venda no sedentària. Si es tracta de persona física, fotocòpia del DNI.

- Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, han d’acreditar, a més a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball que estableix la normativa específica vigent.

- Fotocòpia dels rebuts de la quota de la Seguretat Social del Règim Especial de Treballadors Autònoms dels mesos de f e b r e r i m a r ç de 2025, o bé certificat acreditatiu d'estar donat d’alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social dels rebuts de les quotes abans esmentades, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats.

- Acreditació de l'alta a l’epígraf corresponent a l’Impost d’Activitats Econòmiques.

- Acreditació d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries imposades per la normativa vigent i, en especial, estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries municipals.

- Còpia del rebut i de la pòlissa de l’assegurança de responsabilitat civil, de l'any en curs, que cobreixi l’activitat, per una cobertura mínima de 300.000 euros.

- Declaració responsable de complir tots els requisits que estableixen les reglamentacions i normatives específiques que siguin d’aplicació als productes que s’ofereixin a la venda.

- Acreditació de disposar de la documentació necessària que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si escau, per a la venda d’aquests productes que ho requereixin, segons les disposicions vigents.

 -Targeta de transport, si escau.

Quan es pot demanar

Fins el 30 de juny de 2025.

Legislació:

 Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires.
Reglament del mercat municipal de venda no sedentària

Tràmits previs

No s'autoritzarà la pròrroga a aquells marxants que tingui DEUTES amb l'Ajuntament d'Olot derivats de l'activitat del mercat setmanal i tampoc a aquells marxants que estiguin afectats per expedients sancionadors en tràmit o conclosos vinculats al mercat setmanal.

Tràmits relacionats

En cas que en el període assenyalat (30 de juny de 2025) no es manifesti per escrit la voluntat de prorrogar l'autorització de venda al mercat, s'entendrà que es renuncia i el dia 7 d'octubre de 2025 quedarà extingida l'autorització.

Termini

Fins el 30 de juny de 2025.

Formes de tramitació

Internet

Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:

Presencial

Només persones físiques.

Documentació adjunta

Enllaços relacionats

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat