Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot
FAQs | Tramitació Subvencions Entitats
Inici >

En aquest apartat podeu consultar més informació sobre el funcionament, gestió i signatura de la documentació necessària per presentar la sol·licitud de subvenció.


 

| Elements a tenir en compte: 

· Per emplenar el document cal un programa lector de pdf’s. Es recomana l’Acrobat Reader DC compatible amb Windows, Linux i Mac.

· Per firmar els documents cal tenir la signatura electrònica instal·lada a l’ordinador.

· Si no es disposa de certificat electrònic, l'Ajuntament d'Olot us pot proporcionar certificats idCat per a persones físiques. Per obtenir-lo només cal dirigir-se a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà amb el DNI i una adreça de correu electrònic. És un servei gratuït.

· Cal que el signant del document sigui el president/a/ treserorer/a o secretari/a de l’entitat.

· Manuals i suports de tramitació electrònica

 

| Com puc realitzar la sol·licitud? 

Només cal accedir al tràmit pertinent, segons la tipologia de l’ajut que vulgueu sol·licitar i seguir els passos indicats a cada un dels tràmits.

 

| Suport en la tramitació 

Si requeriu més ajuda o informació, no dubteu en contactar amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà d’Olot.

Horari: De dilluns a dijous, de 8 – 18 h | Divendres de 8 – 15 h

Adreça: Passeig Ramon Guillamet, 10

Telèfon: 972 27 91 01

Correu electrònic: atenciociutadana@olot.cat

En cas de voler visita presencial podeu demanar cita prèvia aquí: https://citaprevia.ubintia.com/olot/#nbb

 

Demanar que et contactin: En cas d'estar interessat o interessada pots demanar que els tècnics et contactin a través del servei TRUCA'M, omplint aquest formulari.

 

 

FAQs


 

Què necessito? 

  • Dispositiu: Són dispositius compatibles els ordinadors amb Windows, Linux, MacOs, i telèfons intel·ligents iOS i Android.
  • Navegador suportat: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
  • Certificat digital: L'Ajuntament d'Olot admet els certificats idCat mòbil, IdCAT, DNI-e, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre, Camerfirma i AC Firmaprofesional. Per la majoria de tràmits vinculats amb persones físiques recomanem fer ús de l'idCat mòbil.
  • Programa lector de documents PDF: Els navegadors actuals com el Chrome, Firefox o l'Edge permeten obrir els documents pdf, però es recomana el lector Adobe Acrobat, ja que els documents amb signatura electrònica no són interpretats correctament per aquests navegadors.

Quins són els documents obligatoris que calen a l’hora de sol·licitar una subvenció? 

La sol·licitud de la subvenció, el certificat de composició de la junta directiva i el document SEPA en cas que s’hagi canviat el número de compte corrent de l’entitat o sigui la primera vegada que es demana una subvenció.

Com puc obtenir un certificat digital? 

Depenent del tipus de certificat que vulgui, es pot obtenir de vàries maneres:

  • idCAT mòbil: Totalment en línia. Només és necessari disposar de DNI (o NIE), tarjeta sanitària i telèfon mòbil. | Obtingui'l aquí.
  • IdCAT software: S'obté presencialment adreçant-se a una oficina autoritzada. Exemples d'oficines autoritzades són l'Ajuntament d'Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa.
  • FNMT: Se sol·licita en línia i, després d'acreditar físicament la identitat de la persona en una Oficina d'Acreditació com pot ser l'Agència Tributaria d'Olot, es pot descarregar el certificat. Més informació.
  • DNIe i DNI 3.0: Des de l'any 2006 tots els documents nacionals d'identitat expedits a Espanya són documents electrònics. A partir del 2015 s'expedeix el DNI 3.0 que permet identificar usuaris de dues maneres: amb un lector de targetes intel·ligents connectat a l'ordinador o amb tecnologia NFC apropant-lo a un telèfon intel·ligent o tauleta des d'on es farà el tràmit. Cal que el DNI 3.0 hagi estat activat i es disposi del codi PIN. Més informació.

És necessari aportar el document SEPA? 

Només si l’entitat ha canviat el número de compte o és una entitat nova.

Com puc saber si he presentat correctament la documentació? 

En finalitzar el tràmit obtindrà un comprovant amb un número de registre. Si la documentació està incorrecta o incomplerta, rebreu un requeriment de l’Ajuntament d’Olot.

Com sabré si se m’ha concedit la subvenció? 

L’Ajuntament d’Olot us notificarà el resultat de la resolució de la subvenció.

Quins són els certificats acceptats per l’Ajuntament d’Olot? 

Les signatures reconegudes son idCAT, DNI electrònic, FNMT, Camerfirma i Firma Profesional.

Per què no se m'obre correctament el formulari? 

Alguns navegadors web tenen dificultats a l’hora de visualitzar o obrir documents pdf. És important que definiu el programa Acrobat Reader DC com l’escollit per obrir i visualitzar aquesta tipologia de documents.

Podeu consultar més informació aquí: https://tramits.olot.cat/OAC/ajuda/

Altres consideracions 

  • Per emplenar alguns formularis cal un programa lector de pdf’s, es recomana Acrobat Reader DC compatible amb Windows, Linux i Mac.
  • Si algun formulari no es visualitza correctament, es perque alguns navegadors web obren els documents pdf. S'ha de definir que sigui Acrobat Reader el lector de pdf's. 
  • Si no es visualitzen les signatures en un document signat electrònicament, es pel motiu anterior.
  • En cas que s'hagin d’annexar fitxers, aquests han de ser en format pdf i d’un pes màxim de 20MB.

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat