Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

El ple de maig ha aprovat la modificació de l'ordenança per l'ampliació i creació de terrasses

EYhfI03XgAA2XDr

21 de maig de 2020


El Ple d’aquest mes de maig ha aprovat per unanimitat la modificació de l'ordenança municipal que permet l'ampliació i creació de terrasses així com el no cobrament de la taxa d'ocupació de la via pública a tots els bars i restaurants de la ciutat durant aquest 2020. Aquestes són algunes de les noves mesures acordades a la Taula de Treball dels Grups Municipals i que tenen per objectiu mitigar i combatre els efectes econòmics de la COVID-19 a Olot.  

 

En concret, amb la voluntat que els establiments puguin complir amb les mesures del desconfinament progressiu, compensar les limitacions d’aforament per l’estat d’alarma i facilitar la seva reactivació econòmica, s’ha determinat que els restauradors podran ampliar les seves actuals terrasses i/o crear-ne de noves sense cost afegit. Al mateix temps, també es permetrà l’obertura d’espais de degustació en establiments comercials que elaborin productes artesanals. En tots els casos, l’Ajuntament d’Olot estudiarà els detalls de cada petició i condicionarà la seva autorització al manteniment i respecte del descans del veïns, la circulació de vianants per les vies públiques i dels accessos als habitatges.

 

A dia d’avui, l’Ajuntament ja ha rebut 38 peticions de bar i restaurants per ampliar les seves terrasses. També s’hi inclouen les sol·licituds de 4 establiments que volen oferir espais de degustació. En tots els casos, aquestes ampliacions i nous espais són mesures de caràcter temporal, que es podran realitzar fins al 30 de setembre.

 

D’altra banda, el ple d’aquest matí ha aprovat diferents mesures per millora la mobilitat de la ciutat. S’ha donat llum verda a l’’Olot Pedala’, el pla estratègic per al foment de la bicicleta. El projecte, que arrencarà aquest mes de maig, té previst que finalitzi al 2020 establint les accions prioritàries a través d’un procés participatiu obert a tota la ciutadania que serà continu i es mantindrà en el temps.

 

En aquest sentit, durant el ple s’ha acordat destinar una partida de 35.000 euros per aquest projecte que permetrà establir nous itineraris de carril bici a la ciutat, realitzar accions per pacificar el trànsit així com activitats de reforç de la seguretat viària i potenciar la mobilitat més sostenible i amable amb el medi ambient a través del foment de la bicicleta. De moment, les persones que estiguin interessades en col·laborar-hi ja poden notificar-ho al correu olotpedala@olot.cat. Cal destacar que l’Ajuntament d’Olot forma part des de finals del 2019 de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 que té per objectiu retornar el protagonisme i prioritat a aquest mitjà de transport i que també és un dels objectius de l’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les ciutats, de la qual Olot també en forma part.

 

En aquesta línia, durant el plenari també s’han aprovat dues mocions per impulsar una millora en la mobilitat de la ciutat, presentades per la CUP i ERC. En primer lloc, la proposta de la CUP té per objectiu l’ampliació d’espais per als vianants i la creació de carrils per vehicles de mobilitat personal com a estratègia per millorar la mobilitat a la ciutat i fer-la més sostenible. Al mateix temps, també s’ha aprovat la moció d’ERC de la que es desprèn l’elaboració d’un disseny de la xarxa de carrils bici així com la creació de carrils bici a la ciutat.

 

A la sessió d’aquest mes de maig també s’ha aprovat el procés per a la dissolució de l'Institut Municipal d'Educació i Joventut, l'Institut de Cultura i l'Institut Municipal d'Esports i Lleure pel que fa a la seva estructura de gestió administrativa que passarà a formar part del Consistori. Una decisió que s’ha aprovat amb els vots favorables de l'equip de govern (JuntsxCat), PSC i la CUP i els vots en contra d’ERC. En aquest sentit, s’ha acordat la creació d'una comissió tècnica que pugui avaluar els aspectes que comporta la mesura a nivell jurídic, pressupostari, comptables i recursos humans la liquidació dels organismes autònoms i la seva integració a l'Ajuntament d’Olot.

 

Alhora, també s’ha donat compte de l’ordenança municipal sobre integració de captadors d’energia solar així com s’ha convalidat l’acord sobre el preu del transport públic, la modificació del calendari del contribuent que - com a mesura excepcional per la pandèmia- determina el període de la taxa del mercat setmanal dels dilluns i del mercat del Rengle de l'1 de febrer al 31 d'agost.

 

Aquests han estat alguns dels punts del plenari en el que també s’ha donat compte de l'estat dels contractes d'espectacles de l'IMCO després de la declaració de l'estat d'alarma amb els espectacles reprogramats i els que s'han hagut d'anul·lar per la  COVID-19.

 

A l’inici de la sessió plenària, s’ha expressat el condol de la Corporació als familiars de les persones que han perdut la vida pel coronavirus COVID-19 i s’ha agraït l’esforç del personal sanitari, seguretat, protecció civil, serveis socials i la resta de col·lectius i particulars que han treballat i continuen fent-ho per evitar la propagació del virus, un agraïment que també s’ha fet extensiu a les mostres de solidaritat i coresponsabilitat de la ciutadania aquests dies a Olot.

 

De nou, aquest dijous, els 21 regidors i regidores de l’Ajuntament d’Olot han pogut prendre part d’aquest ple per via telemàtica, la quarta sessió que es realitza en línia, degut a la crisi sanitària per la COVID-19.

 

 

Podeu consultar l’ordre del dia del ple aquí.

 

Podeu recuperar el debat de la sessió plenària telemàtica a través d’aquest enllaç

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat