Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

230 sol·licituds de l'Ajut 1000 i 3000

Aquest dilluns dia 21 de desembre ha finalitzat el procés de sol·licitud d’aquesta nova convocatòria d’ajudes que preveu una ràpida resolució de les peticions en els pròxims dies.

21 de desembre de 2020


L’Ajuntament d’Olot ha destinat una partida de 335.000 € a l’Ajut 1000 i l’Ajut 3000 per donar suport a les activitats econòmiques de la ciutat afectades per les restriccions de la segona onada de la COVID-19.Des del dia 12 de desembre, data en què es va obrir el termini de sol·licituds, l’Ajuntament d’Olot ha rebut un total de 230 peticions. El 77% d’aquestes sol·licituds,174 peticions, ja s’han tramitat positivament i, d’aquestes, un total de 143 (82%) s’abonarà el pagament abans d’aquest dimarts 22 de desembre al migdia. La resta de sol·licituds es tramitaran i s’abonarà el pagament els pròxims dies.

En el cas de l’Ajut 1000, destinat a aquelles activitats econòmiques que han hagut de tancar al públic a conseqüència de les mesures decretades per contenir el segon brot de la COVID-19, com per exemple el sector de l’hostaleria, centres d’estètica, empreses d’activitats extraescolars i gimnasos, s’han rebut un total de 214 sol·licituds. Per sectors, el gran nombre de sol·licituds de l’Ajut 1000 provenen de l’àmbit de la restauració amb un 45% del total, els centres d’estètica  un 15,3% i les empreses d’activitats extraescolars amb un 8,3%. També s'han rebut sol·licituds d’altres àmbits com el d’espectacles públics, recreatius o gimnasos.

L’Ajut 3000, dirigit a locals d’oci nocturn i totes aquelles activitats que, tot i no haver estat obligades a tancar, han vist reduïda la seva facturació almenys un 80%, s’han rebut 14 sol·licituds. En aquest cas, la majoria de peticions de l’Ajut 3000 provenen d’agències de viatges tot i que també consten peticions d’empreses de transport col·lectiu i atraccions. Tal com establien les bases, aquesta subvenció també estava destinada a discoteques i establiments d'oci de la ciutat que no han pogut desenvolupar la seva activitat principal, com per exemple els establiments musicals o de ball. En aquest cas, s’han rebut un total de 4 sol·licituds d’aquests sectors empresarials.

Els tècnics de DinàmiG han estat els encarregats de realitzar la comprovació dels expedients presentats i, en els casos necessaris, demanar els requeriments de la documentació necessària.

Les empreses i gestories sol·licitants han destacat la informació i la facilitat del tràmit en línia per a la petició d’aquestes ajudes. Durant tots aquests dies, l’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa, ubicada a les instal·lacions de DinàmiG, ha centralitzat l’atenció, assessorament i suport per a la tramitació d’aquestes ajudes. En total, els tècnics han realitzat 63 atencions telefòniques, 7 presencials i 34 via correu electrònic, així com han estat en contacte i col·laboració amb diversos gremis de la ciutat com l’Associació d’Hostalatge de La Garrotxa, Turisme Garrotxa, l’Associació de Comerciants d’Olot (ACO) i el Gremi de Perruqueries i d’estètica d’Olot.  

L’Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa és un servei que va obrir les portes el 26 d’octubre, finançada pel SOC, la Generalitat de Catalunya, el SEPE i el Fons social Europeu i ofereix informació, acompanyament i derivació als serveis especialitzats, formació, assessorament i creació de xarxa entre agents econòmics i socials del territori afectats per les conseqüències econòmiques de la COVID-19 així com s’encarrega de l’impuls i coordinació del Pla de Reactivació i Ocupació d’Olot i La Garrotxa que inclou 122 accions per donar suport, acompanyar i ajudar els sectors i professionals més afectats per la crisi de la COVID-19 a la ciutat.

 

  • EntregaAjuts10003000_1
Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 10 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat