Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

A punt, l'Oficina de Reactivació de La Garrotxa

Comunicació, Formació, Joventut, Subvencions
PresentacioOficinaReactivacio´

27 de juliol de 2020


L’afectació provocada per la crisi de la COVID-19 en l’àmbit de l’activitat econòmica i el mercat de treball s’ha fet notar a la comarca de la Garrotxa. En aquest moments hi ha 2.276 persones a l’atur (9,85%) i 5.190 que han estat afectades per ERTOs. Els sectors més afectats són aquells que han hagut d’aturar la seva activitat durant el confinament, és a dir, totes aquelles activitats que no es consideraven essencials, i de manera específica el comerç, la restauració, l’oci la cultura.

Per aquest motiu, en el ple de l’Ajuntament d’Olot del mes de juny es va aprovar el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació que el Consell Comarcal té previst portar, per a la seva aprovació, al plenari del mes d’octubre. Contempla un total de 122 accions que s’estan portant o portaran a terme les diferents entitats de la comarca que treballen per fomentar el desenvolupament econòmic de la ciutat i la comarca.

Una de les accions principals és la creació d’una Oficina de Reactivació Econòmica, que entrarà en funcionament aquest setembre. Situada a la seu central de DinàmiG, al carrer Lorenzana 15, oferirà atenció presencial, per telèfon i online. Suposarà la contractació de dues persones i tindrà la missió d’impulsar, coordinar, seguir i avaluar les accions d’aquest Pla i per l’altra implementar un punt d’atenció per a les persones i empreses del nostre territori que s’hagin vist afectades per la COVID-19, des d’un punt de vista laboral o de l’activitat. Aquest servei d’atenció personalitzat, que funcionarà amb cita prèvia, identificarà les necessitats concretes, proposarà els serveis que millor poden donar resposta a les seves necessitats i farà les derivacions allà on correspongui, fent-ne un seguiment continuat. Per exemple, disposarà d’informació centralitzada sobre les ajudes i mesures disponibles de la comarca i de les altres administracions per reactivar els negocis o oferirà assessors especialitzats i formació en funció de les demandes concretes.

Entre les primeres accions que l’Oficina té previst dur a terme hi ha la d’engegar un projecte de capacitació digital per tal de d’adequar els coneixements generals de la població, les activitats econòmiques i les entitats als entorns digitals, afavorint la igualtat d’oportunitats. La COVID-19 ha posat de manifest la necessitat de tenir accés a les noves tecnologies i disposar dels coneixements necessaris per poder-les utilitzar. Des de l’Oficina també es promourà una campanya de promoció, atracció i manteniment del talent a la comarca, a més d’iniciatives per al foment del consum local.

L’obertura de l’Oficina no és la primera que s’engega en el marc del Pla de Reactivació i l’Ocupació de la Garrotxa sinó que ja s’han dut a terme o estan en curs diverses accions. A Olot per exemple es va posar en marxa l’Olot.shopping una jornada de 24hores de descomptes del comerç de la ciutat. La ciutat ha estat una de les poques de Catalunya que ha obert una convocatòria de subvencions per a les activitats econòmiques que s’han vist afectades per la crisi de la COVID-19 (els Ajuts Olot 500) i s’acaba de llançar una campanya de foment del comerç local. A nivell de la Garrotxa, diversos ajuntaments garrotxins també han ofert ajudes directes a les activitats econòmiques del seu municipi o mesures per condonar taxes durant el confinament o modificar els calendaris fiscals.

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat