20 d'agost de 2020
L’Ajuntament d’Olot continua impulsant i donant suport al teixit empresarial de la ciutat afectat per les conseqüències i la crisi de la pandèmia de la COVID-19. Seguint les accions previstes en el Pla de Reactivació Econòmica i d’Ocupació d’Olot i la Garrotxa, l’Ajuntament ha iniciat una altra de les 122 mesures previstes amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la crisi pel coronavirus als diferents sectors econòmics de la ciutat.
Prova de títol
D’aquesta manera, a partir de la setmana vinent, els establiments comercials, empreses de restauració i serveis de la ciutat rebran una carta on se’ls oferirà la possibilitat de disposar d’espais, de forma gratuïta, a diferents mitjans de comunicació locals. Podran aparèixer a Ràdio Olot, Olot Televisió i la Comarca sense cap mena de cost per part de l’establiment. L’Ajuntament ha decidit destinar a les botigues, bars i restaurants que vulguin els espais que s’havien contractat aquest any per donar a conèixer els diferents esdeveniments de ciutat que no s’han pogut realitzat a causa de la COVID. D’aquesta manera, els negocis podran ampliar la seva difusió amb falques a través de Ràdio Olot, un espai a Olot Televisió per explicar la seva activitat o bé amb un anunci a la Comarca. Els comerços que hi estiguin interessats s’hauran de posar en contacte amb els responsables de DinamiG que gestionaran les diferents accions de comunicació.
L’Ajuntament d’Olot assumirà així els costos d’aquestes activitats publicitàries amb la voluntat que les accions publicitàries serveixin com un reimpuls i una forma més de visibilitzar l’ampli comerç local de la ciutat.
Aquesta nova acció que forma part del Pla de Reactivació s’uneix a la campanya de promoció del comerç de proximitat ‘Triem a prop, donem vida a Olot’ impulsada per l’Ajuntament d’Olot amb el suport de Dinàmig i l’Associació de Comerciants d’Olot per fomentar el consum al comerç de la ciutat, posant en relleu el seu paper com a clar dinamitzador i generador de vida. D’aquesta manera i cada setmana, els veïns i veïnes que facin arribar o comparteixin a les seves xarxes socials les compres als negocis de la ciutat poden optar a guanyar un val de regal de 50 euros.
En aquest sentit, la dinamització del territori, el reforç comunicatiu del comerç local i el desenvolupament del turisme són alguns dels principals pilars d’aquest document que té la voluntat de pal·liar els efectes de la crisi pel coronavirus. Altres mesures acordades en el Pla de Reactivació d’Olot i La Garrotxa són el reforç de la botiga de Turisme d’Olot mitjançant la promoció d’artesans, artistes i associacions del territori, així com campanyes de promoció conjuntes amb els diversos museus de la ciutat, la renovació de la pàgina web de Turisme d’Olot, la creació de nous espais digitals que ajudin a promocionar l’economia de la comarca així com campanyes de màrqueting i a les xarxes socials per atreure més visitants, entre moltes altres iniciatives.