Un total de 10 empreses han finalitzat aquest projecte amb formacions sobre lideratge, gestió d’equips o Lean Manufacturing i s’han portat a terme 50 sessions d’assessorament personalitzat.
11 de març de 2021
Èxit dels seminaris de formació especialitzada a la Fundació d’Estudis Superiors (FES). En total, hi han participat un total de 25 empreses i una selecció de 10 han culminat els itineraris d’innovació amb 50 sessions d’assessorament personalitzat, on han tractat millores en la gestió dels seus recursos humans o en l’eficiència del seu procés productiu.
Els itineraris d’innovació per a empreses industrials de la Garrotxa és un Projecte Singular finançat per la Diputació de Girona que pretén acompanyar les empreses en un procés de millora contínua i d’implementació d’eines de gestió que les facin més competitives i resilients. Amb la participació del Campus Garrotxa, el Cercle EURAM-Garrotxa, la FES i l’Agència DinàmiG, es va impulsar un programa que s’adaptés a les necessitats de les empreses i que aportés més valor mitjançant assessoraments individualitzats per part de consultors experts en les temàtiques treballades de Lideratge i gestió d’equips i Lean Manufacturing. Concretament el Lean Manufacturing o Lean Production és un mètode d’organització de la feina que se centra en la millora contínua i l’optimització. Té per objectiu minimitzar les pèrdues que es produeixen als processos de fabricació, millorant la qualitat i incrementant l’eficiència.
Des del principi es va realitzar una difusió massiva del programa a les empreses de la comarca i també es van portar a terme una trentena de trucades directes a potencials interessats, així com anuncis a les xarxes socials de les entitats organitzadores i al web de la FES. A les sessions inaugurals de presentació hi van assistir un total de 24 persones per l’itinerari de Lean Manufacturing i 20 pel de Lideratge i gestió d’equips. Posteriorment, van seguir en els seminaris de formació adaptada (3 sessions de 4 hores cadascuna) on van participar a 14 empreses en el primer itinerari i 11 en el segon.
A finals del passat mes de novembre es va iniciar la tercera etapa dels itineraris que ha comptat amb la participació de 10 empreses amb 5 sessions d’assessorament personalitzat per a cada una d’elles, d’una hora de durada cada sessió, que han permès aportar millores en la gestió del treball a planta i equips de professionals. Concretament durant els mesos de desembre, gener i febrer s’han treballat qüestions molt diferents com: la millora de captura de requisits del client, eines Kanban de seguiment de projectes, millores d’enllaç de comandes i gestió de magatzems, la gestió del canvi, el posicionament d’equips i estratègies comunicatives internes, eines de control de volums de treball, figures laborals i coaching, entre altres.
Un cop finalitzada aquesta primera edició dels itineraris, s’ha seguit un procés d’avaluació compartit per empreses i tècnics de les entitats organitzadores. La valoració general del programa és molt positiva, ja que les empreses han constituït un grup participatiu al llarg de les sessions, mantenint una gran regularitat en el seguiment dels assessoraments.
En aquest sentit, la gran majoria de les empreses participants destaquen que els itineraris són un mètode formatiu útil i pràctic, tot ressaltant el grau de coneixement i experiència de l’equip de professionals encarregats de les sessions. Unes aproximacions àgils i directes que han permès que les empreses participants hagin implementat fàcilment els nous coneixements adquirits.
Alhora, les companyies asseguren que el fet que totes les etapes s’hagin desenvolupat telemàticament per l’afectació i mesures de la COVID-19, no ha estat un impediment. No obstant això, de cara al futur, la voluntat per part dels ens organitzadors és realitzar les sessions de forma presencial per aconseguir aportar més valor afegit.
Pel que fa a les noves línies de treball de cara als pròxims anys, ja s’estan valorant noves propostes i formacions com sessions aplicades a la gestió d’equips mitjançant el teletreball o els sistemes SMED de millora productiva. Pel que fa als assessoraments personalitzats, l’agència DinàmiG seguirà acompanyant les empreses formades per tal d’ampliar hores de consultoria o assessorar-los en la implementació d’accions específiques.