Les capses d’aprenentatge són una metodologia nascuda a les escoles de Catalunya que permet als alumnes treballar de forma autònoma i globalitzada a través de l’aprenentatge basat en reptes (ABR). La cooperativa GamLab fa anys que s’ha especialitzat en la creació d’aquests materials pedagògics i hi afegeix un narrativa que enganxa, materials autèntics i de qualitat que donen realisme a les situacions d’aprenentatge i propostes metacognitives que faciliten el pas de la vivència a l’aprenentatge conscient.
Les cinc capses d’aprenentatge de la sèrie ‘El ressorgir dels dracs’ repassen els principals esdeveniments anuals del calendari popular català de manera que els alumnes que les fan el descobreixin a l’hora que treballen el currículum escolar. Els més de vint reptes que oculten les capses són tan variats com temptadors: des de calcular la força que tenim i fer-ne unes gràfiques abans de picar el tió, fins a explicar la Castanyada en anglès a través d’uns intercomunicadors, passant per la descoberta d’un codi secret que ens permetrà obrir el llibre que oculta una nova forma d’explicar la llegenda de Sant Jordi.
Les escoles que vulguin disposar d’aquestes capses per fomentar un aprenentatge significatiu dels seus alumnes, ho podran fer a partir del curs que ve contactant amb l’ajuntament del seu municipi.
A banda d’Olot, d’aquesta iniciativa en podran gaudir els alumnes d’altres 9 ciutats de Catalunya, totes les que formen part de la Xarxa Transversal, entitat d’on ha sorgit l’encàrrec del projecte. Integren la xarxa: Figueres, Olot, Girona, Granollers, Mataró, Manresa, Sant Cugat, Vilanova i la Geltrú, Reus, Tortosa.