A partir del dilluns 2 de setembre, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge atendran des del número 2 del Passeig de Ramon Guillamet. Més espai per a les atencions, una zona d’espera i sistemes d’informació d’autoservei són les novetats del nou local. Per donar a conèixer les instal·lacions s’ha previst una jornada de portes obertes el dimarts 3 de setembre a la tarda.
28 d'agost de 2024
Per tal de millorar els serveis d’atenció ciutadana, l’Ajuntament d’Olot ha posat en marxa un nou espai al passeig de Ramon Guillamet. Situat al Firalet, a pocs metres de Can Joanetes, permetrà oferir una millor atenció a les persones que requereixen dels Serveis Municipals de forma presencial mentre es continua avançant en l’atenció telemàtica.
A partir del dilluns 2 de setembre, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge ja atendran des del nou local. Ubicat al número 2 del passeig de Ramon Guillamet i amb una superfície construïda de 515m2, les noves instal·lacions permetran disposar de més espai i millorar la confidencialitat de les atencions realitzades.
La nova Oficina d’Atenció Ciutadana -obra dels arquitectes Estudio Além- consta d’una zona de benvinguda amb un taulell d'informació per una primera assistència i orientació.
L'atenció personalitzada ocuparà la major part de l'espai i és on es canalitzarà la major part dels serveis. Està formada per una gran illa central que unifica l'atenció ciutadana. S’habiliten fins a 10 llocs d'atenció entre el personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana, l'Oficina Local d'Habitatge amb 8 llocs més, a més d’altres tècnics municipals i campanyes específiques. També s’ha previst una zona d'atenció en grups, més privada on poder realitzar diferents serveis i una àrea de back-office des d'on es faran les tasques de control i treball intern de l'oficina.
La nova oficina disposarà d’una sala d'espera molt vinculada amb l'espai públic, un espai ampli que permetrà acollir fins a una vintena (27) persones assegudes. En aquesta sala d'espera, el ciutadà pot, a més, rebre informació de campanyes o interès ciutadà, convertint-se en una sala d'espera activa.
Una altra àrea que s’incorpora a l’atenció ciutadana gràcies a les noves instal·lacions és la zona d’autoservei assistit. Una de les novetats que s’introduirà és un terminal d'autotramitació que permet als usuaris fer tràmits de manera autònoma a través d'una plataforma digital. Aquest servei d’autotramitació assistida està format per un ordinador, pantalla, impressora i escàner, es podrà tramitar electrònicament alguns dels tràmits principals que s’ofereixen com, per exemple, el certificat d’empadronament, el certificat de convivència o el volant d’històric d’empadronament.
L’OAC també oferirà un assistent virtual de padró que dona resposta als dubtes que la ciutadania té sobre quin és el tràmit o gestió de padró que ha de fer segons la seva situació i busca promoure’n la tramitació en línia.
En relació a l’Oficina Local d’Habitatge s’han reorganitzat alguns tràmits que es faran a la zona central de les dependències. Les sol·licitud d'habitatge de lloguer i de protecció oficial, els ajuts de lloguer i els informes interns de disponibilitat de l’habitatge són algunes de les tramitacions que es podran realitzar en funció del dia o franges horàries establertes per l’equip. La resta de tràmits es gestionaran en l’espai personalitzat de l’Oficina Local d’Habitatge.
La nova Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge mantindran els telèfons i correus electrònics actuals:
L’horari d’atenció serà de dilluns a dijous de les 8 a les 18 h i els divendres de 8 a 15h.
Jornada de portes obertes a les noves dependències
Tot i que el dia 2 de setembre ja estaran en funcionament les noves instal·lacions, s’ofereix la possibilitat de visitar-les en unes jornades de portes obertes previstes just abans de començar les Festes del Tura. El proper dimecres 3 de setembre de les 15 a les 17h tothom qui vulgui podrà participar de les visites guiades a les dependències. No cal apuntar-se prèviament. Només cal ser davant del nou local d’Atenció Ciutadana amb puntualitat per seguir les indicacions de l’equip d’atenció ciutadana i habitatge que realitzarà el recorregut pel local.
Amb aquestes noves dependències, l’Ajuntament d’Olot podrà oferir una millor atenció a la ciutadania d’uns serveis que, al llarg de l’any 2023, han atès de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana un total de 25.893 persones que han realitzat 36.753 tràmits. S’afegeixen a les 31.489 atencions fetes durant el 2023 des de l’Oficina Local d’Habitatge.
Les noves dependències de l’Ajuntament d’Olot entraran en funcionament trenta anys després de l’estrena de Can Joanetes. El 10 de setembre de 1994 es va inaugurar la seu dels Serveis Municipals que van deixar el carrer Major per ubicar-se en aquesta antiga fàbrica tèxtil, després de les obres de reforma, efectuades en el període 1986-1990 sota la direcció de l’arquitecte Arcadi Pla.