Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

En marxa les noves oficines d’Atenció Ciutadana

A partir d'aquest dilluns 2 de setembre, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge atenen des del número 2 del Passeig de Ramon Guillamet. El nou local compta amb més espai per a les atencions, una zona d’espera i sistemes d’informació d’autoservei. Per donar a conèixer les instal·lacions s’ha previst una jornada de portes obertes aquest dimarts 3 de setembre a la tarda.

2 de setembre de 2024


Per tal de millorar els serveis d’atenció ciutadana, l’Ajuntament d’Olot ha posat en marxa un nou espai al passeig de Ramon Guillamet. Situat al Firalet, a pocs metres de Can Joanetes, permet oferir una millor atenció a les persones que requereixen dels Serveis Municipals de forma presencial mentre també es continua avançant en l’atenció telemàtica.

A partir d'aquest dilluns 2 de setembre de 2024, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge ja atenen des del nou local ubicat al número 2 del passeig de Ramon Guillamet. Compta amb una superfície construïda de 515 m2, amb més espai i suposa una millora de la confidencialitat de les atencions realitzades.

La nova Oficina d’Atenció Ciutadana -obra dels arquitectes Estudio Além- consta d’una zona de benvinguda amb un taulell d'informació per una primera assistència i orientació. L'atenció personalitzada ocupa la major part de l'espai i és on es canalitza la major part dels serveis. Està formada per una gran illa central que unifica l'atenció ciutadana. S'han habilitat fins a 10 llocs d'atenció entre el personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana, l'Oficina Local d'Habitatge amb 8 llocs més, a més d’altres tècnics municipals i campanyes específiques. També s’ha previst una zona d'atenció en grups, més privada on poder realitzar diferents serveis i una àrea de back-office des d'on es faran les tasques de control i treball intern de l'oficina.

La nova oficina disposa d’una sala d'espera molt vinculada amb l'espai públic. Es tracta d'un espai ampli que permet acollir fins a 27 persones assegudes. En aquesta sala d'espera, el ciutadà pot, a més, rebre informació de campanyes o interès ciutadà, convertint-se en una sala d'espera activa.

Una altra àrea que s’incorpora a l’atenció ciutadana gràcies a les noves instal·lacions és la zona d’autoservei assistit; una de les novetats que s’introduirà amb un terminal d'autotramitació que permet als usuaris fer tràmits de manera autònoma a través d'una plataforma digital. Aquest servei d’autotramitació assistida està format per un ordinador, pantalla, impressora i escàner, es podrà tramitar electrònicament alguns dels tràmits principals que s’ofereixen com, per exemple, el certificat d’empadronament, el certificat de convivència o el volant d’històric d’empadronament.

L’OAC també ofereix un assistent virtual de padró que dona resposta als dubtes que la ciutadania té sobre quin és el tràmit o gestió de padró que ha de fer segons la seva situació i busca promoure’n la tramitació en línia.

En relació a l’Oficina Local d’Habitatge s’han reorganitzat alguns tràmits que es faran a la zona central de les dependències. Les sol·licitud d'habitatge de lloguer i de protecció oficial, els ajuts de lloguer i els informes interns de disponibilitat de l’habitatge són algunes de les tramitacions que es podran realitzar en funció del dia o franges horàries establertes per l’equip. La resta de tràmits es gestionaran en l’espai personalitzat de l’Oficina Local d’Habitatge.

 

La nova Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Oficina Local d’Habitatge està situada al Passeig Bisbe Guillamet número 2 i mantenen els telèfons i correus electrònics:

L’horari d’atenció serà de dilluns a dijous de les 8 a les 18 h i els divendres de 8 a 15h.

 

Jornada de portes obertes a les noves dependències

Avui han entrat en funcionament les noves instal·lacions i, a part, s’ofereix la possibilitat de visitar-les en unes jornades de portes obertes previstes just abans de començar les Festes del Tura.

Aquest dimarts 3 de setembre de 15 a les 17 h tothom qui vulgui podrà participar de les visites guiades a les dependències. No cal apuntar-se prèviament. Només cal ser davant del nou local d’Atenció Ciutadana amb puntualitat per seguir les indicacions de l’equip d’atenció ciutadana i habitatge que realitzarà el recorregut pel local.

Amb aquestes noves dependències, l’Ajuntament d’Olot podrà oferir una millor atenció a la ciutadania d’uns serveis que, al llarg de l’any 2023, han atès de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana un total de 25.893 persones que han realitzat 36.753 tràmits. S’afegeixen a les 31.489 atencions fetes durant el 2023 des de l’Oficina Local d’Habitatge.

Les noves dependències de l’Ajuntament d’Olot entraran en funcionament trenta anys després de l’estrena de Can Joanetes. El 10 de setembre de 1994 es va inaugurar la seu dels Serveis Municipals que van deixar el carrer Major per ubicar-se en aquesta antiga fàbrica tèxtil, després de les obres de reforma, efectuades en el període 1986-1990 sota la direcció de l’arquitecte Arcadi Pla.

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat