Amb el lema “Somriures de colors”, la campanya a favor del comerç local es durà a terme del 18 al 20 d’octubre amb centenars d’activitats arreu de la demarcació. La iniciativa incrementa un 16% les adhesions en aquesta segona edició, amb més de 700 establiments participants.
2 d'octubre de 2024
La Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), les cambres de comerç de Girona i Palamós, i tretze associacions de comerç de les comarques gironines han presentat aquest matí, al centre cultural La Mercè de Girona, la II edició de “La ComerÇiada”. La iniciativa, que té com a objectiu impulsar el sector del comerç local i posar en valor els establiments de proximitat mitjançant accions creatives i diferenciades a cada comarca, incrementa aquest any un 16% les adhesions, amb més de 700 establiments participants, i centenars d’activitats dirigides a promoure la compra en el sector i agrair la fidelitat i aposta pel comerç local a la clientela. La campanya es durà a terme del 18 al 20 d’octubre.
Durant l’acte de presentació, la presidenta de Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, ha subratllat que “la força de la unió” és el “gran motor” de la campanya, que aquest any lidera l’entitat gironina en qualitat d’amfitriona. Ramírez de Cartagena ha qualificat el projecte de “reivindicatiu i festiu” i ha destacat el nombre i l’originalitat de les propostes promocionals de les associacions i comerços. A tall d’exemple, destaquen els sortejos de vols en globus (Palafrugell) o d’un dia de compres premiat amb mil euros (Girona) per gastar durant la campanya. També sobresurten les activitats infantils, música i dansa de Palamós, Olot i Sant Feliu de Guíxols, o les degustacions i tallers del Comerç de Sant Antoni de Calonge, que a més estrenarà la nova aplicació de compres “Tengui”, i el gran sorteig de productes dels establiments de Blanes.
Amb el lema “Somriures de colors”, la campanya vol comunicar els valors dels comerç local, tot allò que “som nosaltres: proximitat, professionalitat, sostenibilitat, confiança i empatia”, ha explicat el gerent de “d+font Comunicació Creativa” i creatiu de la campanya, David Font. La proposta s’articula a través d’un somriure com a element principal i decoratiu que lluiran tots els comerços participants, a més d’una col·lecció de bosses 2D de metacrilat, de diferents colors, i cartells promocionals. La campanya s’acompanya d’una aposta publicitària important en premsa i ràdio d’àmbit nacional, gràcies al suport institucional de les cambres de comerç. També s’ha produït un espot que es podrà veure a les televisions locals.
Les associacions de comerciants que formen part de la campanya són: Associació de Comerciants de Celrà, Associació de Comerciants d’Olot, Associació d’Empresaris Roses- Cap de Creus, Associació de Botiguers de Blanes, Associació Guíxols Comerç i Turisme (Sant Feliu de Guíxols), Els Petits Plaers de la Bisbal d’Empordà, Estartit Comerç, Federació d’Unió d’Empresaris de Salt, Girona Centre Eix Comercial, Fecotur Palamós, Oohxigen Comerç i Negoci de Palafrugell, Sant Antoni Comerç (Sant Antoni de Calonge), i Ripoll Comerç.
“La ComerÇiada”, que es va celebrar per primera vegada l’any passat com a contraoferta a la campanya Black Friday, beu d’altres iniciatives d’èxit de suport al comerç local com ara l’”Small Business Saturday” americà o el “Shop Local Day” espanyol.
La campanya reivindica el comerç local com a puntal fonamental per mantenir la vitalitat i la identitat de les ciutats i pobles. Més enllà de ser un simple intercanvi de béns i serveis, les botigues de barri representen un teixit social que “ens connecta”, ha assegurat el responsable de Comerç de la Junta de FOEG, Albert Gómez. Els comerços locals fomenten la creació de vincles entre veïns, generen ocupació i reinverteixen els beneficis en l'economia de la pròpia comunitat. “Així, el que gastem en una botiga de la cantonada té un impacte directe en el benestar de tots els que ens envolten”, ha afegit Gómez. En la seva opinió, els comerciants locals coneixen les necessitats dels seus clients i poden oferir solucions adaptades i productes singulars, allunyats de les ofertes massificades. “Això crea una experiència única, basada en la confiança i en el saber fer, difícilment replicable a les grans cadenes o plataformes en línia”, ha clos.
Des de la FOEG i les associacions de comerciants es creu “fermament” que un barri amb un comerç local viu és un barri més segur, més inclusiu i amb una major qualitat de vida per a tothom. Per això, conviden a tots els ciutadans a apostar pel comerç local, no només com una opció de compra, sinó com un compromís amb el futur del nostre entorn i país. “Volem fixar La ComerÇiada en el calendari del consumidor”, ha remarcat Albert Goméz.
A la cloenda de l’acte de presentació, que ha comptat amb els representants i gerents de les entitats participants, la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Gemma Geis, ha posat de relleu el valor de la marca de la campanya. “Volem un comerç viu i la sensibilització sobre els seus valors és clau”, ha dit. Així mateix, Geis ha destacat la visió territorial de la iniciativa i el sentit de continuïtat de l’aposta. També ha refermat el suport institucional al comerç local.