Descripció
És la comunicació d'actualització de dades d’inscripció de caràcter obligatori (*) de les persones que consten inscrites al Padró municipal d’habitants de la ciutat d’Olot.
(*) Són dades de caràcter obligatori: número de document d’identitat, nom i cognoms, sexe, nacionalitat, lloc i data de naixement i el nivell d’estudis.
Si cal actualitzar el domicili d’inscripció, cal consultar els tràmits “Alta al Padró municipal d’habitants” i/o “Canvi de domicili al Padró municipal d’habitants”.
Observacions:
Per a l’actualització de les dades obligatòries de la inscripció és requisit indispensable que el document que acredita la modificació estigui vigent.
El certificat literal de naixement o el certificat que acredita l’obtenció de la nacionalitat espanyola només serà vàlid per a les persones menors de 14 anys que constin empadronades amb Llibre de família.
Per a les persones majors de 14 anys o per a les persones que constin empadronades amb algun tipus de document (DNI, targeta d’identificació d’estranger, NIE - certificat de registre ciutadà de la UE -, passaport, carnet d’identitat per als ciutadans de la UE), cal aportar el document actualitzat.
Si existeixen indicis que facin dubtar que el ciutadà o la ciutadana estableixi la seva residència en el municipi, o d’alguna de les dades declarades, abans de validar l’alta o la modificació de dades al Padró, l’Ajuntament, una vegada presentada la corresponent sol·licitud per part de la persona interessada, ordenarà els actes de tràmit necessaris per a comprovar la veracitat de de les dades que consten a la sol·licitud, dictant la corresponent resolució.
Qui ho pot demanar
Com es fa
Documents necessaris
Els documents han de ser originals i vigents.
Els documents a presentar han d’estar escrits en català o castellà. En cas contrari, caldrà aportar també la traducció oficial del document (traductor jurat o pel consolat del país emissor) en català o castellà.
Per tal de conèixer quins són els documents necessaris, cal consultar l’apartat de “Documentació adjunta”:
Per als comunicats de canvi de nivell d’estudis, cal omplir i signar degudament l’imprès “Comunicació de modificació/actualització de dades obligatòries” no essent necessari l’aportació de cap títol acadèmic.
Els impresos que s’aportin hauran de ser originals i degudament complimentats i signats.
Els teniu disponibles a l’apartat “Documentació adjunta”:
La informació facilitada en aquest apartat, fins i tot la que consta a l’apartat de “Documentació adjunta”, és de caràcter orientatiu. L’Ajuntament d’Olot es reserva el dret d’exigir la documentació que consideri oportuna per tal d’acreditar la veracitat de les dades.
Aquells supòsits que no s’han tingut en compte aquí o que poden plantejar dubtes, us recomanem que consulteu prèviament la documentació necessària a l’Oficina d’atenció al ciutadà.
Quan es pot demanar
Legislació:
Tràmits relacionats
Import
Termini
Presencial
On es fa