Descripció
És la comunicació al Padró municipal d’habitants de la defunció d’una persona que consta inscrita a Olot.
Observacions:
No s’acceptaran com a documents acreditatius de la defunció els certificats mèdics, ja que únicament la inscripció de la defunció en els Registres Civils (o administració equivalent en països estrangers) produeix efectes de ple reconeixement.
Qui ho pot demanar
Com es fa
Documents necessaris
Els documents han de ser originals i vigents.
Els documents a presentar han d’estar escrits en català o castellà. En cas contrari, caldrà aportar també la traducció oficial del document (traductor jurat o pel consolat del país emissor) en català o castellà.
Per tal de conèixer quins són els documents necessaris, cal consultar l’apartat de “Documentació adjunta”:
(*) Per a persones estrangeres empadronades a Olot que han mort a un país estranger, caldrà aportar també, el certificat de defunció expedit pel Registre Civil o per l’administració equivalent del país on ha tingut lloc la defunció. Si es tracta de persones espanyoles que han mort a l’estranger, caldrà aportar el certificat de defunció del Registre Civil espanyol o del consolat espanyol al país on s’ha produït el fet.
Els impresos que s’aportin hauran de ser originals i degudament complimentats i signats.
Els teniu disponibles a l’apartat “Documentació adjunta”:
La informació facilitada en aquest apartat, fins i tot la que consta a l’apartat de “Documentació adjunta”, és de caràcter orientatiu. L’Ajuntament d’Olot es reserva el dret d’exigir la documentació que consideri oportuna per tal d’acreditar la veracitat de les dades.
Aquells supòsits que no s’han tingut en compte aquí, us recomanem que consulteu prèviament la documentació requerida a l’Oficina d’atenció al ciutadà.
Quan es pot demanar
Legislació:
Tràmits relacionats
Import
Termini
Presencial
On es fa