Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

SOL·LICITUD DE VOLANT DE CONVIVÈNCIA ACTUAL

Les persones > Padró

Descripció

El volant de convivència actual és el document emès per l’Ajuntament, que informa de la residència i el domicili de la persona sol·licitant i la relació de les persones que consten empadronades en el mateix habitatge, en el moment de la seva expedició.

Cal tenir en compte que s’haurà de sol·licitar un volant històric de convivència en aquests casos:

  • Si necessiteu informar de la convivència en una data anterior al dia de la sol·licitud del volant.
  • Si necessiteu informar de la convivència en un domicili que el sol·licitant ja no hi figura empadronat a la data de la sol·licitud.

Per motius de confidencialitat i de protecció de dades personals, per a l’expedició de volants de convivència en domicilis col·lectius (residències de gent gran, centres d’acollida, pensions, etc.), caldrà sol·licitar el volant de convivència d’un domicili col·lectiu.

 

Observacions:

S’acceptaran documents caducats per a la sol·licitud de volants i/o certificats d’empadronament, ja que la persona sol·licitant no realitza cap alta ni modificació de la seva inscripció padronal i l’única finalitat és la d’acreditar la seva identitat.

En el volant de convivència actual s’inclourà únicament les dades identificatives relatives al nom i cognom de totes les persones empadronades en el mateix domicili, ja que amb aquesta informació s’assoleix la finalitat d’acreditar la convivència a sol·licitud d’una d’aquestes persones i que aquesta informació constitueix informació personal del mateix sol·licitant. Per a la resta de dades identificatives (número del document d’identitat, data i lloc de naixement, etc.), caldrà aportar autorització de cessió de dades personals per part de totes les persones empadronades a l’habitatge.

Si existeixen indicis que facin dubtar que la persona interessada i/o qui actuï com a persona autoritzada sigui la persona de qui es cedeixen les dades, l’Ajuntament, una vegada rebuda la corresponent sol·licitud, ordenarà els actes de tràmit necessaris per tal de comprovar la veracitat de les dades i resoldre la petició.

Si en la inscripció padronal hi consta alguna incidència rellevant que bloquegi l’expedició del document, caldrà que la persona afectada comparegui davant de l’Oficina d’atenció al ciutadà per tal de resoldre la seva situació padronal abans de l’expedició del document sol·licitat.

Qui ho pot demanar

Les següents persones, sempre i quan constin actualment inscrites en el Padró municipal d’habitants:
a. Persones majors de 16 anys.
b. Els representants o tutors legals dels menors d’edat o majors d’edat incapacitats legals.
c. Representants degudament autoritzats o persones autoritzades per a realitzar el tràmit en nom d’una altra.

Com es fa

- En les sol·licituds presencials:
La persona interessada s’haurà de presentar davant l’Oficina d’atenció al ciutadà aportant el document d’identitat (veure “Documents necessaris”). Si la seva inscripció padronal és correcta, se li expedirà immediatament el volant d’empadronament.
En el cas que sigui el seu representant o la persona degudament autoritzada, caldrà aportar el document on s’autoritza de forma expressa a realitzar el tràmit (veure apartats “Documents necessaris” i “Models d’impresos”), acompanyada de la fotocòpia del document d’identitat de la persona interessada.

- En les sol·licituds mitjançant Internet:
a. Sense certificat digital:
Omplir degudament el formulari adjuntant fotocòpia del document d’identitat.
Una vegada rebuda i registrada la sol·licitud, el departament gestor expedirà la documentació i l’enviarà, per correu postal, a la persona sol·licitant al domicili on figura empadronada. La persona sol·licitant rebrà els avisos (si ja s’ha tramitat o si cal alguna actuació prèvia).
En cas d’actuar en representació o en qualitat de persona autoritzada per l’interessat, caldrà adjuntar l’imprès on s’autoritza de forma expressa a realitzar el tràmit (veure apartats “Documents necessaris” i “Models d’impresos”), acompanyat de la fotocòpia del document d’identitat de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada.

b. Amb certificat digital:
Accedint a la “Carpeta del Ciutadà” de la seu electrònica de l’Ajuntament. Aquest canal de tramitació ofereix dues opcions d’accés:
- Accés amb VÀLID_Idcat-Mobil.
- Accés amb Certificat: Certificat digital IDCAT o el DNI electrònic.
Una vegada dins de la carpeta, caldrà seleccionar “Padró d’habitants” i l’opció “Volant d'Empadronament” (marge lateral dret) i, una vegada generat el document, podrà imprimir-lo.

Documents necessaris

Per a la tramitació presencial, caldrà que els documents siguin originals (excepte quan la tramitació es realitza mitjançant representant o persona autoritzada, que en aquest cas el document d’identitat de la persona autoritzant pot ser fotocòpia).

Per tal de conèixer quins són els documents necessaris, cal consultar l’apartat de “Documentació adjunta”:

  1. Documentació per a acreditar la identitat.
  2. Documentació per a acreditar l’autorització de representació en el cas dels menors d’edat i/o majors d’edat incapacitats.
  3. Documentació per a acreditar l’autorització de representació en el cas dels majors d'edat.

 

  • Models d’impresos:

Els impresos que s’aportin hauran de ser originals i degudament complimentats i signats.

Els teniu disponibles a l’apartat “Documentació adjunta”:

  1. Sol·licitud de volants i/o certificats del Padró.

El formulari de sol·licitud telemàtica sense certificat digital està disponible al següent enllaç: Tràmits On Line (e-Tram).

 

La informació facilitada en aquest apartat, fins i tot la que consta a l’apartat de “Documentació adjunta”, és de caràcter orientatiu. L’Ajuntament d’Olot es reserva el dret d’exigir la documentació que consideri oportuna per tal d’acreditar la veracitat de les dades.

Aquells supòsits que no s’han tingut en compte aquí o que poden plantejar dubtes, us recomanem que consulteu prèviament la documentació requerida a l’Oficina d’atenció al ciutadà.

Quan es pot demanar

Durant tot l’any.

Legislació:

Llei 4/1996, de 10 de gener, que modifica la Llei 7/1985, de 02 d’abril, que regula les bases de règim local.
Decret 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la llei municipal de règim local de Catalunya.
RD 1690/1986, d’11 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
Resolució de 16 de març de 2015, sobre instruccions tècniques als ajuntaments sobre gestió del padró municipal.
Acords de la Comissió permanent del Consell d’Empadronament.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Resolucions, dictàmens i informes de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Tràmits relacionats

Volant de convivència d’un domicili col·lectiu.
Certificat de convivència actual.
Alta al Padró municipal d’habitants.
Modificació per canvi de domicili.

Import

Tràmit gratuït.

Termini

Els terminis d’expedició del document, sempre i quan la inscripció padronal sigui correcta, són:
- Per a la tramitació presencial, l’expedició del volant de convivència actual és immediata.
- Per a la tramitació telemàtica sense certificat digital, el termini serà de fins a deu dies hàbils, comptats des de la data de presentació i registre de la sol·licitud.
- I, finalment, per a la tramitació telemàtica amb certificat digital, l’expedició del volant de convivència actual és immediata.
El termini de validesa del document està subjecte a l’administració o organisme que el requereix. No obstant això, el criteri general és de tres mesos des de la data de la seva expedició.

Formes de tramitació

Internet

La tramitació telemàtica es fa des de la seu electrònica:
- Sense certificat digital: Tràmits On Line (e-Tram).
- Amb certificat digital: Carpeta ciutadà.

Presencial

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat