SOL.LICITUD DE LLICÈNCIA DE PARCEL·LACIÓ
Urbanisme, Habitatge i Obres
Descripció
Autorització municipal per a:
- La divisió o segregació successiva de terrenys.
- L’alienació o l’arrendament de parts indivisibles d'una finca amb dret d'utilització exclusiva de parts concretes de terrenys.
- La constitució d'associacions o societats en les quals la qualitat de ser-ne membre incorpori el dret d'utilització exclusiva de parts concretes de terrenys.
No requereix llicència de parcel·lació si la divisió es produeix per:
- L'aprovació d'un projecte de reparcel·lació,
- per causa d'expropiació forçosa,
- per cessió obligatòria de sòl destinat a vial.
La llicència de modificació de parcel·lació és necessària per modificar els límits entre parcel·les sense augmentar-ne el nombre.
Qui ho pot demanar
Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar.
Com es fa
Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.
Atorgada la llicència, es trametrà al domicili de l'interessat.
Documents necessaris
- La instància de sol·licitud de la llicència de parcel·lació segons model específic de l’Ajuntament d’Olot.
- Escriptura de constitució i nomenament de representant, en el cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica.
- Documentació tècnica signada per facultatiu amb títol superior competent (2 còpies) (¹) que ha de contenir:
- Memòria descriptiva de la finca o finques inicials, en què s’indiqui superfícies i localització.
- Memòria justificativa de l’adequació de la proposta al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques, en què s’indiqui la finalitat o l’ús a què es pretenguin destinar els lots.
- Fitxes descriptives dels lots resultants, incloses les relatives als terrenys destinats a sistemes urbanístics que s’hagin de cedir, si escau. Les fitxes han d’especificar els límits, la cabuda i la qualificació urbanística de cada lot, així com la seva qualitat d’indivisible, si escau.
- Plànol de situació a escala no menor a 1:2000, i plànol d’informació a escala no menor a 1:500, amb indicació de la referència registral i cadastral de les finques.
- Plànol de parcel·lació, amb el parcel·lari inicial i resultant, a escala no menor a 1:200, amb base cartogràfica topogràfica, acotat i amb indicació de superfícies.
- Superposició del plànol parcel·lari sobre un plànol de qualificacions urbanístiques.
- Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l’operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
- Qüestionari urbanístic signat pel tècnic responsable.
(1) Caldrà aportar tantes altres còpies com a nombre d’organismes s’hagi de trametre l’expedient. En general, en expedients d’obres en sòl no urbanitzable cal aportar 3 còpies.
Quan es pot demanar
En qualsevol moment, però sempre abans de la inscripció de la parcel·lació al Registre de la Propietat.
Legislació:
Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tràmits previs
RECOMANABLE: Consulta a l'Àrea d'Urbanisme - Oficina d'Informació Urbanística - sobre la viabilitat de la proposta.
Tràmits posteriors
Sol·licitud de llicència d'obres d'edificació de les parcel·les.
Tràmits relacionats
Si es requereixen esmenes o documentació complementària, les persones físiques poden presentar-les a l'OAC o on-line mitjançant el tràmit telemàtic específic "resposta a requeriment". El tràmit telemàtic de resposta a requeriment és obligat per els obligats a relacionar-se telemàticament amb les administracions públiques.
Import
Liquidació segons arbitris determinats a l'ordenança fiscal.
S’emet amb ràfega bancària amb indicació d’import, lloc i termini per efectuar el pagament.
Termini
Termini màxim de resolució: 1 mes, mitjançant decret d’alcaldia o de regidor delegat.
El còmput del termini queda suspès per l'emissió d'informes previs i per l'esmena de deficiències.
Atorgada la llicència, es trametrà a l'adreça facilitada a efectes de notificacions.
Formes de tramitació
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant una instància genèrica electrònica acompanyada de la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Les persones físiques poden escollir també aquest mitjà de presentació.
Iniciar el tràmit:
Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia.
Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".