Descripció
El Servei de Valoració de la Dependència (SEVAD), és l’equip encarregat d'emetre una proposta de grau de dependència d'acord amb els barems vigents.
Aquests equips estan formats per professionals dels àmbits de la infermeria, la teràpia ocupacional, la fisioteràpia, el treball social, la psicologia i la medicina.
La seva funció és estudiar la informació de les sol·licituds, analitzar els informes de salut, fer una entrevista personal amb les persones sol·licitants i elaborar l'informe de valoració.
Reconeixement i revisió del grau de dependència:
La dependència és un estat de caràcter permanent en què es troben les persones que, per raons derivades de l'edat, la malaltia o la discapacitat, i relacionades amb la manca o pèrdua d'autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial, necessiten l'atenció d'una altra persona o ajuts importants per fer les activitats bàsiques de la vida diària.
El reconeixement oficial de la situació de dependència en algun dels graus establerts és un requisit bàsic per accedir a les prestacions econòmiques i de serveis socials reconegudes per la Llei de la dependència.
Qui ho pot demanar
Com es fa
Documents necessaris
És convenient que la persona sol·licitant presenti, juntament amb la sol·licitud de revisió del grau de dependència, la declaració responsable [1] (amb les dades per calcular la seva capacitat econòmica) i una còpia de la documentació següent:
[1] Declaració responsable:
https://treballiaferssocials.gencat.cat/web/.content/02_tramits/formularis/99255.pdf
D'acord amb l'habilitació legal establerta en la disposició addicional 7a de la Llei 2/2014, no cal aportar: DNI/NIF de la persona sol·licitant, del representant legal (si escau) o NIF de l'entitat tutelar.
(2) En el cas del NIE, atès que no es pot fer la consulta davant l'organisme corresponent, cal que l'aporteu.
Quan es pot demanar
Tràmits posteriors
Tràmits relacionats
Import
Termini
Presencial