Descripció
És la confirmació de residència (confirmació de la inscripció) que han de fer les persones estrangeres que siguin nacionals d’un estat membre de la Unió Europea, d’un estat membre de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu (EEE) i aquelles que, sense pertànyer a aquests països, disposen de targeta d’identificació d’estranger de règim comunitari (familiars de ciutadans comunitaris), així com de les persones que disposen de la targeta d’identificació d’estranger de llarga durada (autorització de residència permanent).
Observacions:
La confirmació de residència dels menors d’edat l’han de fer els seus representants o tutors legals.
Aquest tràmit consisteix en la confirmació de residència a la ciutat d’Olot, per tant, només es pot fer en el municipi on està empadronada la persona interessada.
La no confirmació durant el període establert suposa l'inici d'un expedient de baixa d’ofici per inscripció indeguda al Padró Municipal d'Habitants, segons les indicacions del Consell d'Empadronament de 27 de juny de 2008.
Si la persona interessada realitza una alta per canvi de residència o omissió, una modificació de la inscripció per canvi de domicili o de dades personals, la seva residència constarà com a confirmada.
S’acceptaran documents caducats amb sol·licitud de renovació que no faci més de 6 mesos de la data de presentació o amb cita prèvia per a la renovació o expedició de nou document. Si s’aporta resolució administrativa d’autorització de la renovació, aquesta haurà de ser vigent en el moment de presentar la sol·licitud d’alta al padró municipal d’habitants.
Si existeixen indicis que facin dubtar que el ciutadà o la ciutadana segueixi residint, o d’alguna de les dades declarades, abans de validar la renovació de la inscripció padronal, l’Ajuntament, una vegada presentada la corresponent sol·licitud per part de la persona interessada, ordenarà els actes de tràmit necessaris per a comprovar la veracitat de de les dades que consten a la sol·licitud, dictant la corresponent resolució.
Qui ho pot demanar
Com es fa
Documents necessaris
Els documents han de ser originals i vigents.
Els documents a presentar han d’estar escrits en català o castellà. En cas contrari, caldrà aportar també la traducció oficial del document (traductor jurat o pel consolat del país emissor) en català o castellà.
Per tal de conèixer quins són els documents necessaris, cal consultar l’apartat de “Documentació adjunta”:
Els impresos que s’aportin hauran de ser originals i degudament complimentats i signats.
Els teniu disponibles a l’apartat “Documentació adjunta”:
La informació facilitada en aquest apartat, fins i tot la que consta a l’apartat de “Documentació adjunta”, és de caràcter orientatiu. L’Ajuntament d’Olot es reserva el dret d’exigir la documentació que consideri oportuna per tal d’acreditar la veracitat de les dades.
Aquells supòsits que no s’han tingut en compte aquí, us recomanem que consulteu prèviament la documentació requerida a l’Oficina d’atenció al ciutadà.
Quan es pot demanar
Legislació:
Tràmits relacionats
Import
Termini
Presencial
On es fa