SOL·LICITUD DE VOLANT DE CONVIVÈNCIA D’UN DOMICILI COL·LECTIU
Les persones > Padró
Descripció
El volant de convivència d’un domicili col·lectiu és el document emès per l’Ajuntament, que informa de la residència i el domicili d’una persona empadronada en un domicili considerat col·lectiu (no familiar), com podrien ser: residències de gent gran, pensions, pisos d’acollida d’infants, adolescents o sol·licitants de protecció internacional, centres residencials d’acció educativa, etc., i que per motius de confidencialitat i de protecció de dades personals, únicament consten les dades de la persona sol·licitant descrivint el el domicili col·lectiu.
Observacions:
S’acceptaran documents caducats per a la sol·licitud de volants i/o certificats d’empadronament, ja que la persona sol·licitant no realitza cap alta ni modificació de la seva inscripció padronal i l’única finalitat és la d’acreditar la seva identitat.
Si existeixen indicis que facin dubtar que la persona interessada i/o qui actuï com a persona autoritzada sigui la persona de qui es cedeixen les dades, l’Ajuntament, una vegada rebuda la corresponent sol·licitud, ordenarà els actes de tràmit necessaris per tal de comprovar la veracitat de les dades i resoldre la petició.
Si en la inscripció padronal hi consta alguna incidència rellevant que bloquegi l’expedició del document, caldrà que la persona afectada comparegui davant de l’Oficina d’atenció al ciutadà per tal de resoldre la seva situació padronal abans de l’expedició del document sol·licitat.
Qui ho pot demanar
Les següents persones, sempre i quan la persona interessada consti actualment inscrita en un domicili considerat col·lectiu en el Padró municipal d’habitants:
a. Persones majors de 16 anys.
b. Els representants o tutors legals dels menors d’edat o majors d’edat incapacitats legals
c. Representants degudament autoritzats o persones autoritzades per a realitzar el tràmit en nom d’una altra.
Com es fa
- En les sol·licituds presencials:
La persona sol·licitant s’haurà de presentar davant l’Oficina d’atenció al ciutadà aportant el document d’identitat (veure “Documents necessaris”). Si la seva inscripció padronal és correcta, se li expedirà immediatament el volant de convivència d’un domicili col·lectiu.
En el cas que sigui el seu representant o la persona degudament autoritzada, caldrà aportar el document on s’autoritza de forma expressa a realitzar el tràmit (veure apartats “Documents necessaris” i “Models d’impresos”), acompanyada de la fotocòpia del document d’identitat de la persona interessada.
- En les sol·licituds no presencials sense certificat digital:
Omplir degudament el formulari “Sol·licitud de volants i/o certificats del Padró municipal d’habitants ”, imprimir-lo i signar-lo, seguidament caldrà enviar la sol·licitud per correu postal a l’adreça de l’Ajuntament o bé escanejar el document i fer-la arribar al correu electrònic: estadistica@olot.cat. En tots els casos, caldrà adjuntar la fotocòpia del document d’identitat.
Una vegada rebuda i registrada la sol·licitud, el departament gestor expedirà per aquesta forma de tramitació, el “certificat de convivència d’un domicili col·lectiu” i enviarà el document per correu postal a la persona sol·licitant, al domicili on figura empadronada o bé a l’adreça electrònica, si així s’ha indicat a la sol·licitud inicial. La persona sol·licitant rebrà els avisos (si ja s’ha tramitat o si cal alguna actuació prèvia).
En cas d’actuar en representació o en qualitat de persona autoritzada per l’interessat, caldrà adjuntar també l’imprès on s’autoritza de forma expressa a realitzar el tràmit (veure apartats “Documents necessaris” i “Models d’impresos”), acompanyat de la fotocòpia del document d’identitat de la persona sol·licitant i de la persona autoritzada.
- En les sol·licituds per Internet, amb certificat digital:
Documents necessaris
Per a la tramitació presencial, caldrà que els documents siguin originals (excepte quan la tramitació es realitza mitjançant representant o persona autoritzada, que en aquest cas el document d’identitat de la persona autoritzant pot ser fotocòpia).
Per tal de conèixer quins són els documents necessaris, cal consultar l’apartat de “Documentació adjunta”:
- Documentació per a acreditar la identitat.
- Documentació per a acreditar l’autorització de representació en el cas dels menors d’edat i/o majors d’edat incapacitats.
- Documentació per a acreditar l’autorització de representació en el cas dels majors d'edat.
Els impresos que s’aportin hauran de ser originals i degudament complimentats i signats.
Els teniu disponibles a l’apartat “Documentació adjunta”:
- “Sol·licitud de volants i/o certificats del Padró municipal d’habitants” (formulari per a les sol·licituds no presencials sense certificat digital).
La informació facilitada en aquest apartat, fins i tot la que consta a l’apartat de “Documentació adjunta”, és de caràcter orientatiu. L’Ajuntament d’Olot es reserva el dret d’exigir la documentació que consideri oportuna per tal d’acreditar la veracitat de les dades.
Aquells supòsits que no s’han tingut en compte aquí o que poden plantejar dubtes, us recomanem que consulteu prèviament la documentació requerida a l’Oficina d’atenció al ciutadà.
Quan es pot demanar
Durant tot l’any.
Legislació:
Llei 4/1996, de 10 de gener, que modifica la Llei 7/1985, de 02 d’abril, que regula les bases de règim local.
Decret 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la llei municipal de règim local de Catalunya.
RD 1690/1986, d’11 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
Resolució de 16 de març de 2015, sobre instruccions tècniques als ajuntaments sobre gestió del padró municipal.
Acords de la Comissió permanent del Consell d’Empadronament.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Tràmits relacionats
Certificat de convivència d’un domicili col·lectiu.
Alta al Padró municipal d’habitants.
Modificació per canvi de domicili.
Termini
Els terminis d’expedició del document, sempre i quan la inscripció padronal sigui correcta, són:
- Per a la tramitació presencial, l’expedició del volant de convivència d’un domicili col·lectiu és immediata.
- Per a les tramitacions no presencials, ja sigui amb o sense certificat digital, i tenint en compte que el document que s’expedirà és el certificat de convivència d’un domicili col·lectiu, el termini serà de fins a deu dies hàbils, comptats des de la data de presentació i registre de la sol·licitud.
El termini de validesa del document està subjecte a l’administració o organisme que el requereix. No obstant això, el criteri general és de tres mesos des de la data de la seva expedició.
Formes de tramitació
Tramitació telemàtica des de la seu electrònica, seleccionant "Sol·licitud d’accés a dades personals".