Import concedit
Actuacions
El projecte està focalitzat en la reurbanització de l’Avinguda Pere Badosa i contempla la pacificació d’aquest espai i la construcció d’un carril bici que doni continuïtat al que s’ha construït a la carretera de Les Tries i fins a les instal·lacions del Club Natació Olot.
El projecte - sorgit del procés participatiu municipal Olot Pedala - ha estat el millor puntuat de la convocatòria d’ajuts del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
En concret, la reforma permetrà pacificar tota l’avinguda promovent sistemes de transport més sostenibles i millorant l’oferta de transport públic i la seva accessibilitat, ja que es crearà una nova parada de la línia A del TPO Olot. Paral·lelament, es reduiran el nombre de places d’estacionament per a vehicles i es potenciarà la seguretat i la pacificació de la via.
Paral·lelament, el projecte fomenta la mobilitat activa i el transport públic ja que allarga el carril bici fins al Club Natació Olot i prolonga la línia A del Transport Públic d’Olot, creant una parada just davant de les instal·lacions. Actualment els usuaris han d’agafar el TPO a la carretera de les Tries, a 250 m. del club. El projecte també contempla la creació de 18 places d’estacionament de bicicleta davant de l’equipament esportiu, l’eixamplament de voreres i altres mesures de pacificació.
L’objectiu d’aquesta actuació és la millora de l’accessibilitat al barri de Les Tries i a un equipament esportiu amb un elevat número d’usuaris. Són moltes les persones que utilitzen les instal·lacions del Club Natació Olot que en aquests moments està portant a terme una nova fase d’obres de millora i ampliació.
En aquest context, el projecte preveu:
| Programa subvenció
Segona convocatòria del programa d’ajudes a municipis per la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà, del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea, Next Generation EU.
Aquestes ajudes es corresponen al component 1 que articula el Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans, i respon principalment a dos dels quatres eixos transversals del PRTR: transició ecològica i digitalització. En concret, el projecte articula la Inversió 1 de mesures destinades a la transformació digital i sostenible del transport públic i impuls a la mobilitat sostenible (C1.I1). Les actuacions emmarcades en aquest projecte comporten contribució a l’etiqueta 075 – Infraestructures per bicicletes.
Resolució definitiva