Ajuntament d'Olot
Ajuntament d' Olot

Nou cartipàs de l’Ajuntament d’Olot

El ple d’aquest dijous ha aprovat l’organització de l’equip de govern, format per Junts i ERC, de cara als propers 4 anys. Es conserva l’estructura del mandat anterior - 4 grans àrees de treball - a partir de les quals es coordinaran les diferents regidories. Un comissariat de temes estratègics per, entre altres temes, avançar en la Rehabilitació del Nucli Antic i la gestió dels projectes Next Generation, la consolidació d’una única regidoria de Cultura i Educació, la creació de la de Protecció Civil i Emergències i la incorporació del Talent a Ocupació i Formació, novetats del cartipàs de l’Olot 2023-27.

 

13 de juliol de 2023


L’Ajuntament d’Olot acaba d’aprovar el Cartipàs Municipal dels propers 4 anys. Una setmana després de la constitució del Plenari, a la sessió d’aquest dijous 13 de juliol, s’han fixat les línies estratègiques i organitzatives de cara als propers anys. Així, seguint l’estructura de l’anterior mandat, l’equip de govern d’Olot mantindrà 4 grans àrees:

  • Cohesió Social i Atenció a les Persones
  • Prosperitat Econòmica
  • Serveis Interns, Economia i Govern Obert
  • Territori, Espai Públic i Medi Ambient

Una de les novetats és la creació d’una Regidoria de Protecció Civil i Emergències per continuar reforçant les actuacions que en cada moment es requereixen a la ciutat davant de qualsevol situació d’excepcionalitat. A la Regidoria d’Ocupació i Formació s’hi incorpora el Talent per tal de promoure més mesures de retenció del jovent i la captació de perfils necessaris per a la ciutat i la comarca. Un altre dels canvis del Cartipàs és que, per primera vegada, s’unifica la Regidoria de Cultura i Educació que, des de l’anterior mandat, ja disposa d’un equip de treball conjunt i cohesionat. També és nou el comissariat de Temes Estratègics que, adscrit directament a l’Àrea d’Alcaldia, assumeix alguns dels projectes estratègics de la ciutat dels propers anys.

El cartipàs de l’Ajuntament d’Olot 2023-2027 està format per un equip d’11 persones (regidor/es de Junts i ERC) que assumeixen les responsabilitats següents:

 

PEP BERGA

A més de les Relacions Institucionals, la Comunicació i la Coordinació de les Àrees; també es fa càrrec del Comissionat de Projectes Estratègics. La rehabilitació del Nucli Antic per preparar el Pla de Barris 2024-2030 (amb Josep Quintana com a regidor adjunt i amb mesures com l’actuació a l’Illa del Carme i el projecte de millora del sector comprès entre la plaça Major i Can Sacrest que inclou sis illes d’habitatges) i la gestió del programa de fons europeus Next Generation (els ja concedits per a la residència Sant Jaume; Montsacopa; el Parc Nou; la digitalització del Teatre o l’avinguda Pere Badosa...) són alguns dels projectes que s’afrontarà l’Alcalde, Pep Berga. També assumeix la Regidoria de Seguretat i Civisme i la de Règim Intern.

 

JOSEP QUINTANA

Estarà al capdavant de la Regidoria de Cultura i Educació, que també inclou Joventut.

 

IMMA MUÑOZ

Continuarà al capdavant de la Regidoria d’Acció Social i Cooperació i Barris a la qual, per primer cop, afegirà les tasques relacionades amb la Salut.

 

LAILA EL GAMOUCHI

Treballant de forma conjunta amb Imma Muñoz, estarà al càrrec de la Regidoria de Participació, Igualtat i Drets Civils.

 

JORDI GÜELL

Mantindrà la Regidoria d’Urbanisme i la d’Habitatge.

 

ESTANIS VAYREDA

Seguint amb la línia realitzada els darrers anys, continuarà fent-se càrrec de la Regidoria de Promoció de la Ciutat.

 

GEMMA CANALIAS

Continuarà com a regidora d’Empresa, Comerç i Turisme i també assumirà la Regidoria d’Ocupació, Formació i Talent.

 

AGUSTÍ ARBÓS

Assumeix la regidoria d’Hisenda i continuarà com a responsable de la Regidoria de Festes.

 

NEUS DOMÈNECH

Serà la regidora d’Organització i Atenció Ciutadana així com la d’Innovació i Tecnologia.

 

ANIOL SELLABONA

Serà quatre anys més el regidor d’Esports i Serveis Urbans, una responsabilitat a la que també afegeix la nova Regidoria de Protecció Civil i Emergències.

 

ISAAC CRIVILLÉS

Serà el regidor de Mobilitat, Medi Ambient i Transició Energètica.

 

Donant continuïtat al mandat anterior, l’Ajuntament d’Olot manté la Regidoria dedicada als Barris. Imma Muñoz n’assumeix la coordinació mentre que cada regidor/a es converteix en la persona de referència per a cada barri d’acord amb la distribució següent:

·         Pequín: Estanis Vayreda

·         El Firal: Estanis Vayreda

·         Nucli Antic: Jordi Güell

·         Sant Francesc: Jordi Güell

·         Sant Miquel-Les Tries: Jordi Güell

·         La Caixa: Laila El Gamouchi

·         Sant Cristòfor: Laila El Gamouchi

·         Benavent: Laila El Gamouchi

·         Sant Ferriol: Isaac Crivillés

·         Eixample Popular: Isaac Crivillés

·         Les Planotes: Agustí Arbós

·         Vivendes Garrotxa: Agustí Arbós

·         El Xiprer: Agustí Arbós

·         Morrot – Pla de Baix: Gemma Canalias

·         Bonavista: Imma Muñoz

·         Sant Roc: Imma Muñoz

·         Batet de la Serra: Neus Domènech

·         Desemparats: Neus Domènech

·         Les Fonts: Neus Domènech

·         Montolivet: Aniol Sellabona

·         Pla de Dalt – El Cassés: Aniol Sellabona

·         El Mas Baix i els Turons: Aniol Sellabona

·         Hostal del Sol: Aniol Sellabona

 

 

En el Ple s’han donat compte de les delegacions de cada regidor/a, així com les resolucions d’Alcaldia sobre el nomenament de tinents d’Alcalde que assumeixen Estanis Vayreda -primer Tinent d’Alcalde- i Josep Quintana -segon Tinent d’Alcalde-. A la sessió d’avui també s’ha acordat la creació i composició de diferents comissions (abstenció de la CUP i vot favorable de la resta de grups), així com la composició d’òrgans de govern i nomenament de representants a diversos organismes (abstenció de la CUP i Activem i vot favorable de la resta de grups).

La composició dels Grups també ha format part de l’ordre del dia del Ple en el que s’han designat els portaveus de cada formació (Estanis Vayreda i Gemma Canalias, portaveu i portaveu adjunt de Junts; Jordi Gasulla i Sílvia Pagès de la CUP; Josep Guix i Jaume Mir del PSC; Josep Quintana i Laila El Gamouchi d’ERC; Jordi Rubio d’Activem i Daniel Plana de VOX). Precisament Plana, ha pres possessió del càrrec de regidor a l’inici del plenari donat que no va poder assistir al de constitució de la setmana passada. Tres dels regidors de la CUP, Jordi Gasulla, Sílvia Pagès i Dani Dorca han tornat a prometre el càrrec ja que VOX ha impugnat la seva presa de possessió del passat 7 de juliol.  

Pel que fa a l’organització de l’equip de govern, hi haurà un total de 5,75 dedicacions (entre exclusives i parcials) repartides en 7 regidor/es, igual que en l’anterior mandat, i es mantenen 2 càrrecs eventuals. La suma total de les retribucions és la mateixa que es va aprovar en el cartipàs de 2019, amb l’increment de les retribucions dels treballadors públics dels últims 4 anys que no s’havia aplicat. Abstenció de CUP, PSC i Activem, vot favorable de la resta de grups.

Pel que fa als/les regidors/es que no tenen dedicació i els de la resta de grups municipals percebran la retribució per assistència als òrgans col·legiats següents:

Ple

565€

Junta Govern Local

170€

Junta Portaveus

110€

Comissió Coordinació Grup

108€

 

En el Ple també s’ha aprovat la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local (cada dijous a les vuit del matí) i la celebració dels Plens (un cop al mes, el tercer dijous a la tarda). La propera sessió, el primer ple ordinari d’aquest mandat, s’ha previst per al dijous 27 de juliol.  

 

 

Ajuntament d'Olot
© Ajuntament d'Olot - Passeig Ramon Guillamet, 2 - Tel. 972 27 91 01 Fax. 972 27 91 08 - 17800 OLOT - atenciociutadana@olot.cat