Els treballs es porten a terme amb l'ajuda dels fons europeus Next Generation i permetran crear un carril bici i pacificar tot el carrer ampliant voreres i millorant l'accessibilitat. Un cop finalitzada la primera fase, ara s’actuarà en paviments, obres subterrànies i elements de mobilitat sostenible.
4 de juny de 2024
Aquesta setmana han començat els treballs de la segona fase del projecte de millora i reurbanització de l'avinguda Pere Badosa d'Olot. El projecte es porta a terme a través dels Fons Next Generation EU als quals l'Ajuntament d'Olot va demanar una subvenció dins del Programa de Transformació Sostenible del Transport Urbà del Ministeri de Transports, aconseguint la màxima puntuació d'entre tots els 432 projectes seleccionats. A més, l’actuació va sorgir arran del procés participatiu municipal Olot Pedala.
Després d’assolir la primera fase dels treballs, ara ha començat la segona i darrera fase d’aquestes obres que van a càrrec de l’empresa Rubau Tarrés. Durant les passades setmanes ja s’ha actuat en l’àmbit comprès entre l’actual passeig central i la vorera i calçada de la banda del Club Natació Olot.
D’aquesta manera, ara la segona fase de les obres es focalitzen en eixamplar la vorera del costat del càmping fins a arribar als 1,80 metres, pavimentar la calçada de circulació que passarà a ser plataforma única, col·locar gespa i arbrat així com iniciar les obres subterrànies pel que fa al drenatge longitudinal. A part, també es col·locaran aparcaments segurs al final del carrer, així com separadors carril-bici a la calçada del Club Natació Olot i els senyals definitius d’ordenació de la circulació. La previsió és que les obres s’allarguin més d’un mes i, en definitiva, permetran millorar l’accessibilitat a peu, la mobilitat amb bicicleta i amb transport públic.
En aquest sentit, un cop finalitzat els treballs el carril bici es prolongarà fins a la carretera de Les Tries. A més, també es comptarà amb 18 places d’estacionament per a bicicletes davant l’equipament esportiu així com l’avinguda quedarà més pacificada.
Aquesta actuació respon a la voluntat del Consistori de promoure la mobilitat i a peu i amb bicicleta i, alhora, millorar l’accessibilitat al barri de Les Tries i a aquest equipament esportiu que, diàriament, atreu un gran nombre de persones. En conjunt, el projecte compta amb una subvenció 613.673,53 € dels Fons Next Generation EU, que cobreix el 90% del cost total de l’obra.
Afectacions viàries
Durant aquests treballs, s’ocuparà tot el carril de pujada i vorera situada al davant del càmping de Les Tries. Per tant, s’ha habilitat el carril de circulació de baixada de l’avinguda perquè pugui ser de doble sentit. Els carrils estaran delimitats mitjançant una línia longitudinal discontínua de color groc i fletxes indicadores de sentit de circulació.
D’aquesta manera, queda oberta una vorera per a la circulació de vianants i, paral·lelament, a la part final de l’avinguda quedaran disponibles 3 places d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda i es mantindran les places d’estacionament per a motocicletes.
Un cop vagin avançant els treballs es determinaran les afectacions viàries, canvis i modificacions de la circulació en aquest punt, les quals es donaran a conèixer.