La realització de la campanya d’assessorament en matèria de sostenibilitat i foment del consum responsable als comerços d’Olot forma part d'una nova campanya que impulsa l'Ajuntament d'Olot amb el suport de DinàmiG i que permetrà que els comerços de la ciutat puguin implementar mesures de reutilització d'envasos i bosses, així com promoure la incorporació de bones pràctiques amb la creació d'una Guia de Sostenibilitat, Economia Circular i Consum Responsable.
12 de juny de 2024
| Actuació realitzada en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Industria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Olot ha aprovat la contractació d'una nova campanya d'assessorament i suport al comerç de la ciutat.
L'objectiu d'aquesta nova iniciativa és fomentar la sostenibilitat i el consum responsable als comerços del municipi així com fomentar la sensibilització i conscienciar a la ciutadania sobre aquesta necessitat. D'aquesta manera, es vol assolir que aquests conceptes es converteixin en línies fonamentals i estratègiques dels comerços d'Olot i, alhora, incidir en els hàbits i consum dels ciutadans i ciutadanes.
En primer lloc, es portarà a terme un informe i anàlisi de la situació dels comerços d'Olot en matèria de sostenibilitat i consum responsable; tant pel que fa a l'oferta com en la gestió interna.
Un cop fet tot l’anàlisi es crearà un document que recollirà totes les propostes que poden implementar els establiments per millorar l'economia circular i la sostenibilitat tals com la implementació d'envasos i bosses reutilitzables o la venda a granel, la reducció dels residus derivats de la compra, l’elecció de productes més sostenibles i de proximitat i el consum responsable. Finalment, es redactarà una guia de bones pràctiques en matèria de sostenibilitat pels establiments de la ciutat perquè així puguin incorporar-ho en el seu dia a dia, la seva oferta i gestió interna. Un cop tancada, es donarà a conèixer amb una jornada informativa dirigida especialment als comerciants.
"Tenim clar que és necessari que, com a societat, incorporem els criteris de sostenibilitat en tots els àmbits. Fer-ho a través del sector comercial considerem que és clau, ja que té un contacte directe amb la ciutadania i pot ajudar a conscienciar, sensibilitzar i canviar hàbits arrelats", ha detallat la regidora de Comerç de l'Ajuntament d'Olot, Gemma Canalias.
Aquesta campanya respon a la línia iniciada des del Consistori per fomentar hàbits sostenibles entre la ciutadania així com en el sector comercial i promocional seguint els Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS). Fins ara, des de l’app Garrotxa Approp s’ha premiat la sostenibilitat amb la campanya “Propper més sostenible” i s’han ofert premis als usuaris que feien compres més sostenibles, com ara els que es desplaçaven en bicicleta o a peu o si portaven envasos; també en aquesta línia s’ha promogut l’oferta de producció i alimentació ecològica i les bases de la Fira de Sant Lluc.
Aquesta actuació està inclosa en el projecte de Dinamització Comercial, Turística i Urbana d’Olot, des del centre històric, en el marc del programa d’ajudes per l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques del Ministeri d’Industria, Comerç i Turisme, mitjançant el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU, amb una inversió de 9.667,90 € i anirà a càrrec de l'empresa Go Zero Waste.
Pla de Recuperació, Transformació y Resiliència - Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU