ALTA ELECTRÒNICA IMPOST DE VEHICLES
Hisenda > Ingressos
Descripció
Alta electrònica de l’impost de vehicles per primera adquisició o alta per baixa temporal.
El tràmit consisteix en:
- Entrada de dades de titularitat.
- Entrada de dades tècniques del vehicle.
- Entrada de dades relatives a exempcions / bonificacions.
- Fase de pagament, que pot ser amb dos sistemes:
- Emissió de document cobratori que s’ha de satisfer a l’entitat bancària designada o de document d’exempció / bonificació (quan correspongui).
- Pagament on-line.
- Amb el tràmit finalitzat (rebut cobrat / rebut exempt), el vehicle queda incorporat a la matrícula de vehicles de l’Ajuntament i per tant, formarà part del padró cobratori a partir de l’any següent.
Al fitxer “Manual auxiliar operador”, adjunt en aquest tràmit, s’expliquen:
- Consideracions de tipus jurídic a tenir en compte en la tramitació de l’autoliquidació electrònica de vehicles.
- Notes tècniques de tipus operatiu a tenir en compte en el moment d’entrar les dades.
Qui ho pot demanar
Qualsevol interessat, representant legal, un tercer o un operador autoritzat per l’Ajuntament a treballar per tercers.
Com es fa
Accedint a través de la web www.olot.cat: TRÀMITS ON-LINE - ALTRES tràmits - Iniciar tràmit d'alta de vehicles.
Documents necessaris
- Documentació de representació per a la realització del tràmit:
- Si és el representant legal: cal haver passat prèviament per l’Ajuntament a documentar i signar la representació.
- Si és un operador autoritzat per l’Ajuntament per a efectuar el tràmit: cal haver passat prèviament per l'Ajuntament a documentar i signar la representació.
- Documents específics que es demanen en la realització del tràmit:
- Fitxa tècnica del vehicle, en format pdf.
- Autorització que fa el titular del vehicle a l'operador (gestor, concessionari, etc.) en format pdf, per tal que realitzi en nom seu el tràmit on-line de l'autoliquidació electrònica de l'impost sobre vehicles.
- Documentació d'exempció: en el supòsit que el vehicle estigui exempt, per al tràmit electrònic, cap aportar addicionalment la documentació que es detalla, també en format pdf.
- Vehicles per a la conducció de persones discapacitades: Certificat ICASS acreditatiu del grau de discapacitat del titular.
- Vehicles per a la conducció de persones amb mobilitat reduïda: Certificat ICASS acreditatiu de la mobilitat reduïda del titular.
- Vehicles oficials: Certificat de l’organisme oficial acreditatiu de l’adscripció del vehicle a la defensa nacional o seguretat ciutadana.
- Vehicles d'organismes internacionals: Certificat que acrediti el compliment de l’article 93-1-b) del R.D. legislatiu 2/2004.
- Vehicles de tractats internacionals: Certificat que acrediti l’exempció en base al tractat o conveni internacional.
- Exempció per a ambulàncies: Certificat que acrediti que el vehicle està destinat directament a l’assistència sanitària o al transport de ferits o malalts.
- Exempció per a transport públic: Certificat de l’Ajuntament d’Olot que acrediti que el vehicle està destinat o adscrit al servei de transport públic urbà.
- Exempció per a vehicles agrícoles: Còpia de la cartilla d’inspecció agrícola del tractor, remolc, semiremolc o maquinària agrícola.
- Documentació d'exempció:
- Bonificació vehicles 100% elèctrics. No cal aportar cap documentació específica ja que la bonificació ja consta a la fitxa tècnica.
Quan es pot demanar
Tot l’any.
Legislació:
R.D. legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
Ordenança fiscal 2.1.3 reguladora de l’impost de vehicles de tracció mecànica.
Import
L’import a liquidar serà el dels trimestres naturals, comptats a partir del primer dia del trimestre natural en què es produeix l’adquisició del vehicle.
Formes de tramitació
Cal identificar-se amb un certificat electrònic: idCAT, DNI electrónico, CLAVE, certificat de la FNMT...